کد خبر: ۱۴۵۹۳۳
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
0
افزایش تولید ناخالص ملی و داخلی، ثبات پول ملی، کاهش تورم، تحویل به موقع بودجه سالانه کشور، واقعی سازی بودجه ها، احیای سازمان مدیریت برنامه و بودجه و حمایت از صادرات موجب شد که در دو سال گذشته ثبات به اقتصاد کشور برگردد و مدیریت بر اقتصاد حاکم شود.
پول‌نیوز - معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو سال گذشته ثبات به اقتصاد کشور برگشته و مدیریت بر اقتصاد حاکم شده است.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، مسعود کرباسیان اظهار کرد: دولت تمام تدبیر خود را به کار گرفته تا اقتصادی را که از هم پاشیده بود سامان دهد و توفیقات زیادی را در این راه کسب کرده است .

وی افزود: نمونه تحولات در متغیرهای کلان اقتصادی کشور، افزایش تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی از منهای شش درصد به 2.5 درصد و کاهش سهم نفت در صادرات و درآمد کشور است.

وی با بیان اینکه عزت را به پول ملی کشور بازگرداندیم، اظهار کرد: پول کشور در جهان جایگاه خود را پیدا کرده و تورم از حدود 45 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.

وی تحویل به موقع بودجه سالانه کشور، واقعی سازی بودجه ها، احیای سازمان مدیریت برنامه و بودجه و حمایت از صادرات را از دیگر دستاورد های دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته در گمرک نزدیک یک‌هزار میلیارد ریال استرداد سود مواد صادراتی داشتیم، اما اکنون این میزان به 400 میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش شدید نرخ رشد نقدینگی از 36 درصد به 17 درصد ،کاهش نرخ رشد پایه پولی از 18 درصد به 9 درصد ، اتمام و تکمیل هفت هزار طرح نیمه تمام و کاهش شدید انحرافات بودجه نسبت به قبل از دیگر عمده دستاوردهای دولت در دو سال گذشته بوده است.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه تفکر تجاری به دولت بازگشته، خاطر نشان کرد: تجارت فرامرزی کشور تقویت شده و در کنار این موفقیت تا 23 خرداد امسال 10 میلیارد دلار صادرات و 9 میلیارد ریال واردات داشته ایم که نشان دهنده تراز مثبت ارزی و کنترل واردات است.

کرباسیان گفت: ایران چهارراه ترانزیت دنیاست و پارسال 13 میلیون تن ترانزیت از کشور انجام شد که نشان دهنده امنیت ایران است.

وی اصلاح گروه بندی کالایی،حذف مجوزهای غیرضروری،بهبود فضای کسب و کار،حذف پیمان سپاری، محدود کردن عوارض کالاهای صادراتی، کاهش طبقات تعرفه،شفاف سازی، افزایش نرخ موثر تعرفه برای حمایت از تولید داخلی را از جمله اقدامات دولت در حوزه تجارت خارجی اعلام کرد.

کرباسیان با اشاره بر اینکه مدت زمانی که کالا در گمرک می ماند، 26 روز بود،اظهار کرد : این زمان در حال حاضر به سه روز کاهش یافته است .

وی اضافه کرد : زمان ترخیص کالا در صادرات نیز هفت روز بود که این مدت به یک روز رسیده و دریافت مانیفست ها از دستی به الکترونیکی تغییر یافته است .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: