May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۶۰۸۴
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
0
پول‌نیوز- وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن، همچنان در بازار معاملات با انتقادهایی مبنی بر میزان کارآیی این وام برای مصرف‌کننده‌های واقعی رو‌به‌رو است.

در این زمینه تعدادی از مشاوران املاک فعال در مرکز تهران دراین باره به «دنیای اقتصاد» گفتند: بهتر است در ازای طرح هایی که تا به امروز در بازار مسکن اجرا شده و بیشتر حکم آزمون و خطا را داشته است و در آنها تسهیلات خرید مسکن را به صورت قطره چکانی به خریداران ارائه کرده‌اند، همچون کشورهای توسعه یافته عمل کنند که در آنها حداقل تا 90 درصد قیمت خرید مسکن را به متقاضیان تسهیلات می‌دهند.

برخی از بنگاهداران در ادامه تاکید کردند: تا به الان چنین طرح‌هایی بیش از تاثیر مثبت در بازار مسکن باعث تورم و صعود کاذب قیمت‌های فروش شده که در نهایت به نفع فروشنده‌ها یا همان دلالان خواهد شد.

اغلب کشورهایی که در این زمینه موفق بوده‌اند که یک نهاد خصوصی به‌عنوان متولی این امر مشخص کرده‌اند و با ارائه تسهیلات بلندمدت، بالای 90 درصد از ارزش ملک از طریق این نهاد به خریداران تعلق گرفته است.

از این طریق دست یکسری از دلالان یا واسطه‌های خرید و فروش که تا زمان عقد معامله، مبلغی بی‌حساب و کتاب دریافت می‌کنند، کوتاه می‌شود؛ چراکه هر خریداری به محض اراده از نهاد تعیین شده وام دریافت خواهد کرد و با این حساب همیشه متقاضی در بازار خرید حضور دارد و بازار فروش دچار هجوم خریداران نمی‌شود.

توصیه مشاوران املاک درباره نحوه پرداخت وام مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: