May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۶۳۲۴
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
0
پول‌نیوز - رئیس شورای اتحادیه اروپا با هشدار به یونان گفت : بازی تمام شده است یا توافق یا ورشکستگی.

رسانه های یونان جمعه شب از بروکسل گزارش دادند «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا پس از به بن بست رسیدن مذاکرات درجلسه روزگذشته یوروگروپ،امروز با هشدار شدید به آتن، اعلام کرد: بازی تمام شده است،یا توافق و ورشکستگی یونان.

رئیس شورای اتحادیه اروپا بااشاره به بن بست رسید مذاکرات نیز گفت:مذاکرات چهارماهه گذشته نشان داد که یونان مسئولیت های خودرا نمی پذیرد و تشکیل اجلاس اضطراری روز دوشنبه به منظور یافتن راه حلی نیست و معجزه ای صورت نخواهد گرفت،بنابراین تنها هدف این اجلاس درک متقابل و تفهیم مسئولیت هاست، تا یافتن راه حلی برای بحران مالی یونان.

وی افزود: چنانچه یونان به مسئولیت خود عمل نکند، این کشور ورشکسته خواهد و ملت یونان قربانی این ورشکستگی که دولت آنان مسئول آن می باشد،خواهند شد.

تو سک افزود:یونان فقط یازده روز وقت دارد تا تصمصم نهایی خودرا بگیرد و بعدازآن دیگر زمانی در اختیار آتن قرار داده نخواهد شد، زیر زمان توافق اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول با دولت قبلی این کشور، در آن زمان به پایان می رسد.

درهمین حال کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از آتن خواست واقع بینانه به روند مسایل و اوضاع اقتصادی کشورش نگاه کند و بیش ازاین وقت را صرف ننماید که خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

یونان از سال 2010 میلادی تاکنون 340 میلیارد یورو از بانک مرکزی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، منوط به اجرای تمام خواسته های آنان وام دریافت کرده است.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول بر ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در یونان اصرار دارند ولی دولت چپ گرای این کشور آن را نا کارآمد قلمداد می کند و می گوید که هرگز چنین سیاستی را در کشور به اجرا نخواهد گذاشت.

برچسب ها: یوروگروپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: