May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۶۳۸۷
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
0
یک کارشناس ارشد روانشناسی سفر کردن را عامل بهبود روحیه و استراحت روح و جسم دانست و افزود: با برنامه‌ریزی می‌توان در حد وسع مالی به مسافرت برویم.
پول‌نیوز- لیلا معینی، درباره مسافرت و تاثیر آن در روحیه افراد گفت: مسافرت کردن یکی از تفریحات سالم به حساب می‌آید و با توجه به این‌که در آستانه فصل تابستان قرار داریم توصیه می‌کنیم در این فصل به مناطق کوهستانی و سردسیر بروید تا از گرمای فصل تابستان رهایی پیدا کنید.

وی ادامه داد: سفر به مناطق کوهستانی و سرسبز بسیار در روحیه افراد تاثیر مثبت می‌گذارد و بسیاری از تنش‌ها، خشونت‌ها، بیماری‌ها و آلودگی‌ها به خصوص در کلان شهرها با سفر به دل طبیعت از بین می‌روند.

این کارشناس ارشد روانشناسی به نقش برنامه‌ریزی در سفر اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی در هر کاری موجب بهبود عملکرد آن کار می‌شود، بنابراین پیش از این‌که به مسافرت بروید حتما با اهل خانواده خود درباره مقصد مورد نظر، مدت زمان ماندگاری و موارد دیگر برنامه‌ریزی کنید تا از بروز برخی اختلافات در طول مسیر پیشگیری کرده باشید.

معینی درمان برخی بیماری‌ها را بی‌تاثیر با مسافرت ندانست و افزود: امروزه آلودگی هوا زنگ هشدار مهمی برای تخریب سلامت بشر است که با مسافرت به مناطق خوش آب و هوا می‌توان به بهبود عملکرد دستگاه ریوی، قلب و عروق کمک کرد و همچنین به مبتلایان به افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی توصیه می‌کنیم که به شهر‌های سرسبز و خوش آب و هوا سفر کنند.

این عضو انجمن سازمان نظام روانشناسی ایران؛ مخارج بالای سفر را بهانه‌ای برای برخی‌ها که مسافرت نمی‌کنند دانست و افزود: برخی‌ها به دلیل این‌که هزینه‌های زیادی را متحمل نشوند به مسافرت نمی‌روند در حالی که سفر کردن به این معنا نیست که مسیر طولانی را انتخاب یا هزینه بالایی کنیم، با برنامه‌ریزی می‌توان در حد وسع مالی نیز به مسافرت برویم.

معینی گفت: سفر بهانه خوبی برای فکر کردن، استراحت جسم و روح و برای تلاش مضاعف است و سعی کنید از سفری که به هر منطقه از کشور دارید درس و نکته آموزنده‌ای را یاد بگیرید.

منبع: سینا نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: