کد خبر: ۱۴۶۷۹۸
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
0
پول‌نیوز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه تبدیل شدن قشم به عنوان پایلوت فعالیت‌های حوزه شیلات کشور خبر داد.

حمیدرضا مومنی در دومین نشست کمیته راهبردی شیلات که با حضور دبیر و چند تن از اعضای این کمیته در ساختمان مرکزی منطقه آزاد قشم برگزار شد، گفت: برای ارتقای فعالیت‌های شیلاتی، به بازاریابی پیش از تولید و پرداختن به مسائل بسته بندی، تبلیغات، قیمت نهایی و نحوه فروش آن نیازمندیم.

وی به موضوع بازرگانی به عنوان یکی از مهمترین وظایف کمیته راهبردی شیلات اشاره کرد و افزود: کمیته راهبردی با شناخت رقبا، رفتار خاص خریداران، نحوه ارائه محصولات و همسویی با بازار نقش مهمی در تعیین سرنوشت فعالیت شیلاتی این منطقه دارد.

مومنی با اشاره به سهم تعیین شده 40 هزار تنی شیلات قشم، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با نگاه به افزایش این سهم تا 60 هزار تن و بیشتر از آن، آماده انجام فعالیت‌های شیلاتی در این منطقه است. قشم موقعیت ویژه‌ای در حوزه شیلات دارد. چهار نقطه جزیره شامل باسعیدو، کندالو، دوستکو و سلخ و همچنین نقاطی از جزایر هرمز، هنگام و لارک برای فعالیت شیلاتی از شرایط ایده آل برخوردارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فعال‌سازی پنجره واحد خدمات در این سازمان با هدف تسریع در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران واقعی و توانمند خبر داد و گفت: در حوزه شیلات، زمین مورد نیاز به صورت اجاره‌ای در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌گیرد.

موسی بدیعی، دبیر کارگروه کمیته راهبردی شیلات هم در این نشست، گفت: آبزی پروری یکی از آیتم‌های مهم در حوزه فعالیت‌های اقتصادی کشور است.

وی از پرورش ماهی در قفس به عنوان یک راهکار مهم در فعالیت‌های شیلاتی نام برد و گفت: فعالیت‌های شیلاتی با رویکرد پرورش ماهی در قفس از مسیر سنتی به سمت صنعتی با هدف تولید بیشتر و درآمد افزون تر، متحول خواهد شد.

بدیعی با اشاره به حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه واگذاری زمین برای فعالیت‌های شیلاتی، از وضع قوانین و مقررات و همچنین تعیین راهکار واردات و صادرات این گونه محصولات بدون نیاز به دریافت مجوز از استان به عنوان دیگر امتیازات ویژه سرمایه‌گذرای شیلات در قشم نام برد.

عبدالحمید یزدانی، عضور کارگروه کمیته راهبردی شیلات هم در این نشست از قشم به عنوان جزیره فرصت‌های طلایی از جمله در حوزه شیلات نام برد و با اشاره به ذخیره گاه عظیم مشترک ایران و عمان در صید فانوس ماهیان، بیان کرد: برای بهره برداری 120 هزار تن از این محصول در سال از ذخیرگاه مشترک دریای عمان به 200 کشتی نیاز داریم. 35 درصد از غذای مورد نیاز 40 هزار تن آبزی قشم را می‌توان از محل صید فانوس ماهیان و تبدیل آن به پودرماهی تامین کرد.

فرزین حقدل، معاون اقتصادی و بازرگانی منطقه آزاد قشم هم در این نشست، گفت: اداره استاندارد قشم با تفویض اختیار از مرکز، از توان بالای ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به سرمایه گذاران از جمله در حوزه شیلاتی برخوردار است.

محمد پرورش مدیر شیلات شهرستان قشم هم از فراهم کردن زیرساخت‌ها و تسریع در صدور مجوزها به عنوان مهمترین نیاز حوزه فعالیت‌های شیلاتی در قشم نام برد.

جهانگیر مجیدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم نیز گفت: برای تکمیل زنجیره توسعه پایدار باید همه مزیت‌های مربوط به فعالیت در هر حوزه کاری را شناسایی کنیم. صنعت شناورسازی قشم یکی از محورهای توسعه شیلات محسوب می‌شود که با تعیین دقیق سهم فعالیت‌های شیلاتی قشم می‌توان در تولید شناورهای مورد نیاز این حوزه نیز برنامه ریزی کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیلات ، مناطق آزاد ، قشم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: