May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۶۸۹۰
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
0
پول‌نیوز- یک زمین لرزه به بزرگی 3.6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بخش‌هایی از شهرستان سرخه در استان سمنان را لرزند.

احمد طاهری مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این زمین لرزهعت که راس ساعت 11 و 46 دقیقه و 30 ثانیه در جنوب شهر سرخه روی داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه این زمین لرزه در هشت کیلومتری عمق زمین روی داده تصریح کرد: زمین لرزه 3.6 ریشتری سرخه در عرض جغرافیایی 35.18 و طول شرقی 53.32 به وقوع پیوست.

طاهری با بیان اینکه کانون زلزله در 33 کیلومتری مناطق جنوب شهر سرخه و پایین‌تر از کوه سرخ بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کانون زلزله در مناطق بیابانی جنوب سرخه بوده خوشبختانه هیچگونه خساراتی در پی نداشته است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که با توجه به نزدیکی کانون زلزله امروز سرخه به اثر طبیعی"کوه سرخ" تصریح کرد: با توجه به اینکه این زمین لرزه شدت زیادی نداشته خوشبختانه هیچگونه آسیبی به این اثر طبیعی نیز وارد نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از اعزام تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران استانداری به محل وقوع زلزله خبر داد و خاطرنشان کرد: هیچ گزارشی دال بر خسارت به منطقه گزارش نشده و با توجه به خالی از سکنه بودن منطقه، طبیعتا خسارت جانی هم نداشته است.

احمدطاهری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص گسل سرخه ، یادآوری کرد: در این منطقه گسل دشت کویر وجود دارد و از این رو در چند سال اخیر شاهد زمین لرزه های متعددی در این منطقه بودیم که عمدتا هم شدت کمی داشته‌اند و خوشبختانه از طریق این زلزله‌های کوچک، زمین منطقه ، انرژی خود را تخلیه می‌کند که نکته مثبتی است.

همای سعادت و کوه سرخ از جاذبه‌های طبیعی شهرستان سرخه اند که در مناطق جنوبی شهرستان و در نزدیکی کانون زمین لرزه امروز واقع شدند.

همای سعادت، صخره‌ای زیباست که بر اثر عوامل طبیعی به شکل عقاب درآمده است،این جاذبه طبیعی که در منطقه کوه سرخ شهرستان سرخه واقع شده است، به دلیل عظمت و جذابیت منحصر به فرد خود سالانه گردشگرانی را به مناطق بیابانی و کویری سرخه می کشاند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سرخه ، زمین لرزه ، زلزله ، سمنان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: