کد خبر: ۱۴۶۹۴۱
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
0
نخست‌وزیر یونان جمعه شب با بیان اینکه وام‌دهندگان خارجی به دنبال تحمیل سیاست‌های ریاضتی «غیرقابل تحمل» به این کشور هستند، گفت معامله با وام‌دهندگان را به همه‌پرسی می‌گذارد.
پول‌نیوز- «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان جمعه شب از تصمیم خود برای برگزاری همه‌پرسی در مورد دریافت کمک مالی خارجی، خبر داد.

به گفته سیپراس، این همه‌پرسی یکشنبه آینده (5 جولای/14 تیر) برگزار می‌شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه بی‌بی‌سی، نخست‌وزیر یونان که در تلویزیون این کشور صحبت می‌کرد، گفت وام‌دهندگان خارجی برای پرداختن بخش آخر بسته حمایت مالی، خواستار اجرای اقدامات ریاضتی «غیرقابل تحمل» در این کشور شده‌اند.

مذاکرات یونان با وام‌دهندگان اروپایی و بین‌المللی در هفته‌های اخیر بی‌نتیجه بوده و اصرار صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا برای اعمال اصلاحات و در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضی این مذاکرات را ناکام گذاشته است.

آتن باید تا روز 30 ژوئن 1.5 میلیارد یورو بابت قسط بسته حمایت مالی، به صندوق بین‌المللی پول بپردازد. در صورتی که این کشور با وام‌دهندگان به توافق نرسد، وضعیت این کشور که در حال حاضر از بدهی بیش 175درصدی در مقایسه با تولید ناخالص داخلی رنج می‌برد، از پرداخت بدهی‌هایش ناتوان شده و اصطلاحا در وضعیت دیفالت (default) قرار می‌گیرد.

ورود به یونان به وضعیت ناتوان از پرداخت بدهی به معنی خروج احتمالی یونان از اتحادیه اروپایی است که در سال‌های اخیر نتوانسته وضعیت نابسامان آتن را بهبود بخشد.

مردم یونان سال گذشته سیپراس را با شعار پایان دادن به سیاست‌های ریاضتی روی کار آوردند، حالا یک هفته دیگر باید در مورد پذیرش مجدد این سیاست‌ها تصمیم‌گیری کنند. وزیر توسعه یونان از حالا به مردم این کشور توصیه کرده است که در همه‌پرسی به دریافت وام مجدد و پذیرش اصلاحات اعمالی، رأی منفی بدهند.
منبع: فارس
برچسب ها: یونان ، اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: