April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۲۲۸
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
0
پول‌نیوز- مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری دو میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سیدباقر موسوی طی نشستی ضمن تشریح آمار عملکرد بندر قشم در بخش‌های کالا و مسافر طی فصل بهار سال 94 گفت: در سه ماهه سال جاری، دو میلیون و 93 هزارو 596 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که مقایسه این رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته آن نشانگر رشد 7 درصدی است.

وی افزود: حجمی بالغ بر 93 هزار تن کالا عملیات صادرات و واردات در بنادر قشم صورت گرفته است که در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته در زمینه صادرات 39 و واردات 8 درصد افزایش داشته است.

موسوی حجم عملیات کابوتاژ در این بنادر طی سه ماهه سال جاری را دو میلیون و 52 هزارو 348 تن در بخش مواد غیر نفتی و 41 هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد که در بخش نفتی 17 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول هم‌چنین از انجام تخلیه و بارگیری 5 هزارو 543 TEU کانتینر در سه ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اعلام این‌که این بندر هرساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی و گردشگران است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون 5 میلیون و 411 هزار و 463 نفر-سفر در بنادر قشم با رشد شش درصدی به ثبت رسیده است.

وی گفت: طی همین مدت، 738 هزارو 26 دستگاه خودرو ترابری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد هشت درصدی است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از رشد 2 درصدی تردد شناورها در مسیر دریایی منتهی به بنادر این جزیره خبر داد و گفت: طی سه ماهه سال جاری، تردد بیش از 30 هزار و 898 فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان 106 فروند شناور بالای یکهزار تن بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، 12 هزار و 687 فروند شناور باری و 18 هزارو 211 فروند شناور مسافری بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: