April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۵۵۰
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
0
هم‌زمان با گرم‌تر شدن هوای کشور، مصرف برق در ۹ تیرماه دوباره اوج گرفت و با فاصله قابل توجهی نسبت به روز پیش از آن به ۴۸ هزار و ۷۳۷ مگاوات رسید که این میزان نسبت به پیک سال گذشته تنها ۶۱ مگاوات فاصله دارد. با چند راهکار ساده می‌توان مصرف برق را کاهش داد.
پول‌نیوز- در سال93 اوج مصرف برق شبکه سراسری در روز 4 مرداد رخ داد که در آن روز 48798 مگاوات مصرف برق کل کشور به ثبت رسید.

مشترکان می توانند با بکار بستن چند راهکار ساده مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم درجه سرمایش کولرهای گازی به 23 تا25 درجه سانتیگراد، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی و حدالمقدور انتقال استفاده از وسایل پرمصرف به ساعت های خارج از پیک، مصرف برق را تا حد زیادی کنترل نمایند.

نگاهی به گزارش های آماری مصرف برق در ساعت های پیک نشان می دهد این رقم در روز 8 تیرماه جاری 47 هزار و 514 مگاوات بود که فاصله یکهزار و 223 مگاواتی را در مصرف دو روز متوالی نشان می دهد.

اگرچه انتظار این است که روند افزایش مصرف برق همزمان با پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم گرما در روزهای آینده، همچنان ادامه یابد، اما نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، باعث خواهد شد که میزان مصرف اندکی روند کاهشی به خود گیرد.
با این حال براساس این پیش بینی ها روند افزایشی دمای هوا تا 11 تیرماه ادامه خواهد یافت. به همین دلیل و به احتمال فراوان باید در روزهای نخستین هفته آینده در انتظار افزایش مصرف پیک برق بود.

درچنین شرایطی مشترکان می توانند با رعایت نکاتی ساده، باعث کاهش برق مصرفی خود و تعدیل بارشبکه شوند تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی در شبکه های توزیع نیز جلوگیری شود.
به بیانی ساده تر، وقتی مشکلی در شبکه توزیع رخ دهد، تا رسیدن واحدهای اتفاقات برق به محل و انجام تعمیرات لازم، زمان نیاز خواهد بود.
ساعت های پیک برق زمان هایی هستند در آن مصرف در سراسر کشور به اوج خود می رسد در حال حاضر اوج مصرف برق در روز بین ساعت های 12 تا 16 و در شب از 19 تا 23 اتفاق می افتد.

منبع : فارس
برچسب ها: پیک برق ، راهکار ، مصرف برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: