May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۶۴۰
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
0
به دلیل دامپینگ چین و کشورهای صادرکننده دیگر، تولیدکنندگان فولاد ایران از دولت درخواست کردند تعرفه ۴۰ درصدی برای واردات فولاد وضع کند.
پول‌نیوز- تولیدکنندگان فولاد در ایران از دولت خواستند تا تعرفه واردات را 40 درصد افزایش دهد این درخواست به دنبال وجود بحران در بین تولیدکنندگان به دلیل دامپینگ کشور چین و سایر صادرکنندگان به وجود آمد.

بر اساس این گزارش، دولت ایران تعرفه واردات را 20 درصد افزایش داده است اما تولیدکنندگان برای حفظ صنعت فولاد به دنبال افزایش تعرفه 40 درصدی واردات هستند.

رسول خلیفه سلطانی دبیر اتحادیه تولیدکنندگان فولاد گفت:"شرایط بحرانی است و افزایش تعرفه تنها ابزار محافظت این صنعت از بحران است که به نحو مؤثری می‌تواند صنعت فولاد را نجات دهد".

بر اساس این گزارش،‌ به رغم تلاش دولت‌های مختلف برای محدود کردن واردات فولاد از چین، صادرات فولاد این کشور امسال حدود 30 درصد افزایش یافته، در حالی که میزان صادرات فولاد چین در سال گذشته نیز به رقمی بی سابقه رسیده بود. کاهش تقاضا برای فولاد چین برخی تولید گنندگان فولاد را برآن داشته تا تولیدات خود را به رقمی پایین در بازار سایر کشورها به فروش برسانند.

در واکنش به این اقدام، اقداماتی از سوی برخی کشورها نظیر ایران، اندونزی، ترکیه، هند، اتحادیه اروپا و مکزیک برای حمایت از تولید کنندگان داخلی صورت گرفته است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: