April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۷۶۲
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
0
وزیر دارایی آلمان گفت: تردیدی نیست که یونان بخشی از منطقه پولی یورو است و فقط یونانی ها باید درباره ماندن یا خروج از منطقه یورو پاسخ دهند.
پول‌نیوز - ولفگانگ شوئبله، وزیر دارایی آلمان، یونان را بخشی از منطقه یورو خواند و گفت خروج این کشور از این منطقه فقط می تواند موقتی باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، شوئبله در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آلمان گفت: تردیدی نیست که یونان بخشی از منطقه پولی یورو است و فقط یونانی ها باید درباره ماندن یا خروج از منطقه یورو پاسخ دهند.

وی افزود: هر چند بحران بدهی یونان می تواند به فروپاشی نظام بانکداری این کشور منجر شود، موسسات مالی اروپایی ها در برابر تبعات منفی این پدیده تحت محافظت هستند.

شوئبله درباره نتیجه بحران یونان گفت: یک جامعه فقط زمانی می تواند به شکل مناسبی عمل کند که همه اعضایش از قوانین تبعیت کنند.

یونان امروز یکشنبه، همه پرسی پذیرش یا رد طرح های ریاضتی وام دهندگان یونان را به ازای کمک مالی بیشتر به این کشور برگزار می کند.

بدهی کلی یونان 350 میلیارد دلار برآورد می شود که 270 میلیارد دلار آن متعلق به بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و کشورهای منطقه یورو است.

ناتوانی آتن در پرداخت بدهی اش به صندوق بین المللی پول در هفته گذشته به گمانه زنی ها درباره عمل نکردن این کشور به تعهداتش و خروج احتمالی از منطقه یورو دامن زد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: