کد خبر: ۱۴۸۰۷۰
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
0
تخم‌مرغ سالم 3 جزء آن یعنی زرده، سفیده غلیظ و سفیده رقیق به‌طور مجزا از هم دیده می‌شوند. اگر مانده باشد، این اجزا با هم مخلوط شده و رنگ آن کدر می‌شود.
تشخیص سالم بودن تخم‌مرغپول‌نیوز- پوسته تخم‌مرغ تازه، سفید، شفاف و زبر و خشن است اما پوسته تخم‌مرغ کهنه کدر، صاف و بدرنگ است.

اگر در مورد تازه بودن آن شک دارید می‌توانید مقداری محلول آب نمک سرد درست کنید سپس تخم‌مرغ‌ها را درون محلول قرار دهید، اگر سالم باشد به‌دلیل سنگین بودن به صورت عمودی به ته ظرف می‌رود اما اگر فاسد و کهنه باشد به صورت معلق و افقی در آب می‌ماند.
 
یک راه ساده دیگر این است که تخم‌مرغ را رو‌بروی یک منبع نور مانند یک لامپ بگیرید. در این حالت باید پوسته آن یکنواخت و عاری از ترک‌خوردگی، لکه‌های غیرمرئی و سوراخ‌های بزرگ باشد.

  می‌توانید تخم‌مرغ را کنار گوش خود نگه‌ دارید و به آرامی تکانش دهید، اگر هیچ‌گونه صدایی نشنوید، به احتمال زیاد سالم است. اما اگر صدای واضح چلپ و چلوپ مانند قسمت سفیده را شنیدید، بهتر است آن را مصرف نکنید.

  یک آزمایش دیگر این است که تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید. همان‌طور که می‌دانید تخم‌مرغ سالم 3 جزء آن یعنی زرده، سفیده غلیظ و سفیده رقیق به‌طور مجزا از هم دیده می‌شوند. اگر مانده باشد، این اجزا با هم مخلوط شده و رنگ آن کدر می‌شود.
 
 
 بسیاری از خانم‌ها برای جلوگیری از خراب شدن مواد خوراکی یا مصرف آن‌ها در زمانی خارج از فصل، این مواد را فریز می‌کنند. استفاده از این روش برای بسیاری از مواد غذایی و خوراکی مناسب است، اما انجماد کردن شیرینی و میوه باید با روش صحیح انجام شود، در غیر این‌صورت اثرات مخربی بر کیفیت این مواد خواهد داشت.

برخی خانم‌ها انواع میوه‌ها به‌ویژه میوه‌های تابستانی مثل توت‌فرنگی، گیلاس و آلبالو را فریز می‌کنند.
طبیعتا چون بافت میوه‌ها ظریف است، فریز کردن به شدت بافت آن‌ها را تخریب می‌کند و حتی اگر میوه شسته و فریز شده باشد، بعد از درآوردن از حالت انجماد تمام ارزش‌ غذایی خود را از دست می‌دهد.
 حداقل تخریب این است که میوه آب خود را به کل از دست داده و دیگر ویتامین C نخواهد داشت. به طور کلی توصیه می‌شود میوه، انواع شیرینی و لبنیات را فریز نکنید.

منبع:امین جامعه
برچسب ها: تخم مرغ ، سالم ، کهنه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: