May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۵۴۵
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
0
پول‌نیوز- نماینده وزارت کشور در کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت : ایران با 3 میلیون و 700 هزار خودروی گاز سوز بزرگترین ناوگان گازسوز جهان را دارد اما ساختاری برای بازرسی از خودروهای گازسوز وجود ندارد.

مهدی یدی همدانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز با مشکلات بسیار زیاد مواجه هستیم ، اظهار اشت : با آنکه از ابتدای دهه 80 تولید خودروهای گازسوز در کشور آغاز شد اما زنجیره کاملی برای پشتیبانی و بازرسی این خودروها وجود ندارد.

وی افزود : برخی گمان می کنندکه مسئولیت بازرسی و پشتیبانی از خودروهای دوگانه‌سوز با وزارت کشور است در صورتی که این وزارتخانه فقط در حد بازرسی چشمی مخازن سی‌ان‌جی خودروهای سبک گازسوز مسئولیت دارد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت گفت : وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد باید مسئولیت پشتیبانی رفع نقص سیستم گازرسانی خودروهای گازسوز در خارج از مراکز معاینه فنی را بپذیرد ؛ چراکه وقتی به خودروهایی با عیب و نقص در سیستم گازسوز و مخزن سی‌ان‌جی معاینه فنی داده نمی‌شود ، خودرو باید برای آزمایش‌های تخصصی و رفع عیب به خارج از مراکز معاینه فنی مراجعه کند اما متاسفانه چنین ساختاری وجود ندارد و ایجاد آن هم در حوزه اختیارات وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: