May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۷۴۳
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
0
رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه برخلاف پیش بینی ها قیمت طلا وسکه در ساعات اولیه اعلام نتایج مذاکرات هسته ای در روز سه شنبه افزایش یافت، گفت: البته این موضوع جنبه روانی دارد و بعد از فروکش کردن این هیجانات و کم شدن تقاضا دوباره بازار به وضعیت قبلی خود بازار می گردد.
پول‌نیوز - رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه، قیمت ها در بازار سکه و طلا حبابی است، گفت: شوک قیمتی بازار طلا و سکه در هفته آینده پایان می یابد و بازار طلا مسیر طبیعی خود را ادامه خواهد داد.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگویی اظهار داشت: بازار طلا و سکه در تهران همزمان با اعلام خبر به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه 5+1 با نوساناتی روبه رو شد و برخلاف انتظار، قیمت ها کمی افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه، افزایش قیمت ها در این بازار موقتی است، تصریح کرد: از روز گذشته تقاضای زیادی در بازار ایجاد شده و همین امر دلیل اصلی رشد قیمت ها بوده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: بسیاری منتظر بودند تا با به نتیجه رسیدن مذاکرات، قیمت ها یکباره افت شدیدی کند و با همین انتظار به بازار هجوم آورده و اقدام به خرید کردند، بنابراین افزایش تقاضا منجر به نوسان و افزایش قیمت ها شد.

کشتی آرای با بیان اینکه برخلاف پیش بینی ها قیمت طلا وسکه در ساعات اولیه اعلام نتایج مذاکرات هسته ای در روز سه شنبه افزایش یافت، گفت: البته این موضوع جنبه روانی دارد و بعد از فروکش کردن این هیجانات و کم شدن تقاضا دوباره بازار به وضعیت قبلی خود بازار می گردد.

کشتی آرای نزدیک شدن به عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان را از دیگر دلایل افزایش تقاضا در بازار عنوان کرد و ادامه داد: همه ساله با نزدیک شدن به عید سعید فطر تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: البته در ماه های گذشته همواره به این مساله تاکید کرده بودم که پایان مذاکرات تاثیر چندانی بر قیمت طلا و سکه ندارد و بحث مذاکرات و نتایج آن تنها جنبه روانی دارد.

برچسب ها: بازار طلا و سکه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: