کد خبر: ۱۴۸۸۲۸
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
۱
بازار مسکن در شهرستان‌های کشور به وضعیتی رسیده که قیمت‌های واحدهای مسکونی تهران در برابر آن‌ها پادشاهی می‌کنند.
پول‌نیوز- مذاکرات 1+5 روز گذشته به نتیجه رسید و بسیاری از متقاضیان مسکن چشم انتظار بودند  که با به نتیجه رسیدن مذاکرات شاید سقفی تهیه کنند اما گزارشات میدانی در کشور حاکی از آن است که این چشم انتظاری چندان جوابگو نبوده است.

براساس این گزارش؛ بازار مسکن چند سالی است که در رکود به سر می‌برد رکودی که حتی با شوک بسیار قوی جمع‌بندی مذاکرات از بین نرفته است به طوری که بسیاری از مشاوران املاک واقع در سایر کلان شهرها از جمله اصفهان و ارومیه از کسادی این بازار در آستانه تغییر شغل هستند.

این گزارش می‌افزاید: یکی از مشاوران املاک واقع در اصفهان با اشاره به اینکه بازار مسکن در وضعیت بسیار بد و نابه‌سامانی به سر می برد، گفت: حتی نتیجه رسیدن مذاکرات نیز نمی‌تواند این بازار را بهبود بخشد.

براین اساس؛ میانگین قیمت مسکن در این استان از متری  2 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است.

 به طوری که یک واحد 75 متری واقع در اتوبان خرازی استان اصفهان 220 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

همچنین واحدی 70 متری درمرکز این شهر 137 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

واحدی 90 متری در یکی دیگر از مناطق اصفهان 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

درهمین راستا؛ یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این فصل تا به امروز هیچ نقل و انتقالاتی صورت نگرفته است، افزود: متاسفانه در این استان 30 درصد میزان اجاره‌بها افزایش یافته و خرید و فروش در رکود بسیار شدیدی به سر می‌برد.

به گفته مشاور املاک در این استان میانگین قیمت مسکن از یک میلیون تومان تا 4 میلیون تومان است.

براساس این گزارش؛ واحدی 132 متری واقع در تبریز منطقه شهرک مرزداران 231 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده و نیز واحدی 130 متری واقع در منطقه ولیعصر 500 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

همچنین واحدی 96 متری واقع در تبریز 236 میلیون تومان به طوری متری 2 میلیون و 600 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

با وجود این میزان افزایش قیمت در بازار مسکن کشور، حسام عقبایی از باثبات بودن قیمت‌های در بازار کشور خبر داده است، گفت: متوسط قیمت‌ها در سایر کلان شهرها خوب بوده و ما افزایش قیمت در طی این مدت نداشته‌ایم.

وی در ادامه در خصوص بازارمسکن بعد از جمع‌بندی مذاکرات گفت: با به نتیجه رسیدن مذاکرات وضعیت رکود بهبود می‌یابد و رونق دوباره به این بازار باز می‌گردد.

حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار حوزه راه وشهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در  9 روز تیرماه در شهر تهران 4 هزار و 588 قرار داد خرید و فروش در تهران منعقد شده است، گفت: 7 هزار و 83 قرارداد اجاره و رهن نیز منعقد شده است.

وی در ادامه افزود: 12 هزار و 102 قرارداد در تهران و 56 هزار و 447 مجموع قراردادهای منعقد شده در کل کشور بوده است.

عقبایی اظهار داشت: 28 هزار و 123 قرار خرید و فروش و 25 هزار و 868 قرار داد اجاره در کل کشور طی 9 روز اول تیر ماه منعقد شده است.

رییس اتحادیه املاک کشوری تصریح کرد: 93 هزار و 821 قرارداد خرید و فروش و 76 هزار و 572  قرارداد اجاره طی خرداد ماه امسال منعقد شده است.

وی خاطر نشان کرد: 17 هزار و 232 مبایعه نامه و 21 هزار و 199 قرارداد اجاره‌نامه در تهران منعقد شده است.

در همین راستا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز معتقد بود که باید از هیجانات کاذب در بازار مسکن جلوگیری کنیم.

آخوندی با اشاره به تاثیر توافق هسته‌ای بر قیمت مسکن گفت: در خصوص قیمت‌ها و قیمت مسکن بعد از توافق نیز باید بگویم که باید از اقدامات هیجانی جلوگیری شود و هرگز به مردم اطلاعات غلط داده نشود.

وی افزود: در هر صورت توافق ایران و 5+1 امکان ورود ایران را به یک اقتصاد و رقابت بین‌المللی فراهم می‌کند و این به این مفهوم این نیست که فردا در جیب هر کس پولی گذاشته می‌شود ،بنابراین باید اذعان شود که در اقتصاد واقعی یک شبه اتفاق عجیب رخ نمی‌دهد.

به نظر می‌رسد که وزیر راه و شهرسازی از رکود بسیار سنگین بازار مسکن در شهرستان‌ها بی‌خبر است و تصور می‌کند این بازار بعد از جمع‌بندی مذاکرات واکنش نشان خواهد داد در حالی که این رکود بسیار سنگین‌تر از تصورات آخوندی است .

براساس این گزارش؛ با گذشت مدت زمان بسیار طولانی و چشم انتظاری بسیار ولی متاسفانه آمارها در بازار مسکن حاکی از آن است که قیمت‌ها در برخی از کلان شهرها نسبت به تهران بسیار بدتر و مستاجران در این شهرها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که بسیاری از مسولان از آرامش بسیار خوب در بازار مسکن حکایت می‌کنند و سعی می‌کنند که چشمان خود را بر روی این بازار پر هیاهو ببنند.
برچسب ها: مسکن ، تهران ، کلان شهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10:17 - 1394/04/25
بالاخره قیمت مسکن کاهش می یابدیا نه **** به نظر من باید کاهش یابدچون به بهانه تحریم ها مسکن را خیلی افزایش داده بودند و بساز بفروش ها خیلی سود بردند
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: