May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۹۱۳
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
0
پول‌نیوز - اتحادیه اروپا یک کمک 41 میلیون یورویی برای ارتقای بخش بهداشت و درمان افغانستان، در اختیار این کشور قرار می دهد.

رسانه های افغانستان به نقل از بیانیه اتحادیه اروپا نوشتند که این مبلغ با هدف ارایه بهتر خدمات پزشکی و درمانی، از جمله حمایت از کودکان، مادران، تهیه و تامین تجهیزات پزشکی، مدرن سازی آزمایشگاه ها و به کارگیری نیروی انسانی مناسب به وزارت بهداشت افغانستان اختصاس خواهد یافت.

این اتحادیه دو روز پیش نیز اعلام کرد: مبلغ دو میلیون و 300 هزار یورو برای اجرای برنامه های حمایت از زنان، در اختیار دولت وحدت ملی افغانستان قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا پیشتر در سال 2013 میلادی، 61 میلیون و 500 هزار دلار به بخش بهداشت افغانستان کمک کرده بود.

وضعیت بهداشت و درمان در افغانستان در سال های اخیر بهبود یافته است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله ای طولانی دارد. برآورد اتاق تجارت و صنایع افغانستان نشان می دهد که به طور میانگین روزانه نزدیک به هزار نفر برای مداوا به کشورهای دیگر عزیمت می کنند.

در سال 1392 پزشکان برون مرز پژوهشی را منتشر کردند که نشان می داد 66 درصد مردم، روزانه کمتر از یک دلار درآمد دارند، اما هزینه درمان آنان بین 40 تا 114 دلار است. این پژوهش از 800 بیمار در مدت شش ماه در استان های مختلف افغانستان به عمل آمد.

نزدیک به 18 هزار نفر در وزارت بهداشت افغانستان اشتغال دارند. آمار پزشکان این کشور بیش از هفت هزار نفر است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت افغانستان، این کشور دارای بیش از دو هزار مراکز درمانی، ۳۱۹ بیمارستان خصوصی و 185 بیمارستان دولتی است. 124 بیمارستان، از 319 بیمارستان خصوصی این کشور در کابل قرار دارد.

اردیبهشت ماه امسال وزیر بهداشت افغانستان، از متوقف کردن فعالیت 9 بیمارستان خصوصی و ۴۰ شرکت خارجی و ۱۱۹ شرکت داخلی وارد کننده دارو که به گفته وی با استاندارهای جهانی فاصله داشته اند و همچنین نزول رده 28 بیمارستان به مراکز درمانی کوچک خبر داد.

ارزیابی های وزارت بهداشت افغانستان برای تعیین رده بیمارستان ها یا مراکز درمانی، با شاخص های وضعیت ساختمان، تجهیزات، اتاق عمل، داشتن بخش اورژانس، بخش زنان و زایمان، داشتن پزشکان متخصص، نحوه تشخیص بیماری و داروخانه های مستقر در آنها، صورت می گیرد.
برچسب ها: یوروگروپ ، افغانستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: