May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۶۲۹
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
۱
اسماعیل جلیلی در گفت: دولت باید به قانون هدفمندی به طور کامل پایبند باشد و افرادی را که سال گذشته از ثبت نام مجدد بازماندند تعیین تکلیف کند اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
دولت جاماندگان یارانه را تعیین تکلیف نکرده استپول‌نیوز- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید به قانون هدفمندی به طور کامل پایبند باشد و افرادی را که سال گذشته از ثبت نام مجدد بازماندند تعیین تکلیف کند اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

اسماعیل جلیلی در گفتگویی با بیان اینکه دولت هنوز گزارش رسمی درباره تعداد حذف شده‎ها از یارانه نقدی به مجلس ارائه نداده است،‌ اظهار داشت: طبق آنچه که در بودجه 94 آمده، دولت موظف به حذف تعدادی ازافراد یارانه بگیران (حدود 6 میلیون نفر) است از این رو اقداماتی را طی ماه‌های گذشته در این زمینه آغاز کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: این اقدامات با نتیجه همراه بوده و هر ماه تعدادی از خانوارها از دریافت یارانه حذف می‌شوند اما هنوز گزارشی در این راستا به مجلس ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: دولت باید به قانون هدفمندی به طور کامل پایبند باشد و افرادی را که سال گذشته از ثبت نام مجدد بازماندند تعیین تکلیف کند اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

به گفته جلیلی مجلس پیگیر این موضوع بوده و از مسئولان مربوطه در این خصوص انتظار پاسخ‌دهی دارد.

انتقادها به نحوه و میزان پرداخت یارانه نقدی در دولت یازدهم، به گونه‌ای پیش رفت که فروردین سال گذشته و پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی دولت بنا را بر اعتماد گذاشته و با ثبت نام مجدد از افراد درخواست کرد در صورت عدم نیاز از ثبت نام انصراف و از لیست یارانه بگیران خارج شوند.

در این میان نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار نفر از لیست یارانه بگیران کنار گذاشته شدند که بنا به گفته مسئولان امر برخی از خانوارها سهوا و به دلیل خطای اینترنتی قادر به ثبت نام نبودند.

از این رو با توجه به اینکه دیگر فرصت مناسبی برای ثبت نام این افراد محیا نشد، در قانون بودجه سال جاری دولت ملزم به ثبت نام مجدد این قشر و رسیدگی به اعتراض آنان شد.

طبق بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94، دولت باید از فروردین ماه به ثبت نام گروهی که با وجود متقاضی بودن از لیست دریافت یارانه جا مانده بودند اقدام می‌کرد، اما با این وجود تاکنون خبری در این راستا از مراجع دولتی و سازمان هدفمندی منتشر نشده است.

البته فرودین ماه سامانه هدفمندی اعلام کرد در حال تدوین آیین نامه مربوط به اجرای این بند از قانون است و حداکثر تا تیرماه ثبت نام آغاز می‌شود.

با این وجود و با رسیدن ماه مرداد نیز هنوز خبری از سوی سازمان هدفمندی در این خصوص منتشر نشده و سازوکاری برای رسیدگی به اعتراض این گروه تعریف نشده است.

این موضوع که دولت باید افراد پردرآمد را طبق قانون از صف یارانه خارج کند قطعی است اما با توجه به اینکه در میان جاماندگان ثبت نام سال گذشته بسیاری از افراد نیازمند حضور دارند، دولت باید هرچه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام کند.

چه بسا که حذف شدگان یارانه اردیبهشت ماه طی یک ماه تعیین تکلیف شده و سامانه‌ای برای این قشر راه اندازی شد اما با وجود گذشت یک سال از ثبت نام مجدد سال 93 هنوز گروه جاماندگان تعیین تکلیف نشده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
reza
Iran, Islamic Republic of
08:34 - 1394/05/03
با سلام و خسته نباشید. بنده یکی از بستگانم کر و لال بنده خدا از ثبت نام سال نود و سه جا موند متاسفانه بعد از گذشت یکسال هنوز تکلیفش مشخص نیست
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: