کد خبر: ۱۴۹۶۷۲
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
0
سه خط كشتيراني خارجي منظم در درياي خزر به راه افتاد/ با ورود 11 هواپيماي جوان، تعداد هواپيماهاي جديد ناوگان به 17 فروند رسيد/ در چهار ماهه نخست سال نيز با افزايش 4 برابري ترانزيت ريلي روبه‌رو بوده‌ايم/ در بخش پرتردد جاده‌اي نيز 3 هزار كيلومتر راه اصلي در دست احداث است/...
پول‌نیوز، محمدعلی دیانتی‌زاده* - سال كاري جديد درحالي پس از پايان تعطيلات نوروزي آغاز شد كه حصول تفاهم لوزان موجي از اميد را در ميان فعالان اقتصادي ازجمله فعالان بخش حمل‌ونقل اعم از هوايي، دريايي، ريلي و جاده‌اي ايجاد كرد.

در پرتو اين اميد سه خط كشتيراني خارجي منظم در درياي خزر به راه افتاد و در آب‌هاي جنوبي نيز خطوط كشتيراني اروپايي و نيز بيمه‌هاي دريايي خارجي براي از سرگيري همكاري‌ها پس از توافق نهايي اعلام آمادگي كردند.

در بخش هوايي نيز با ورود 11 هواپيماي جوان، تعداد هواپيماهاي جديد ناوگان به 17 فروند رسيد و خطوط هوايي جديدي به مقاصد آسيايي و اروپايي آغاز به كار كردند.

در بخش ريلي هم علاوه بر اينكه در چهار ماهه نخست سال نيز با افزايش 4 برابري ترانزيت ريلي روبه‌رو بوده‌ايم، قرار است ظرفيت راه‌آهن كشور با سرمايه‌گذاري 100 ميليون دلاري و راه‌اندازي خطوط جديد تا پايان سال دو برابر و سيستم كنترل اتوماتيك قطارها نيز سراسري شود كه اين برنامه‌ها نيز روزهاي پركاري را پشت سر مي‌گذارد.

اما در بخش پرتردد جاده‌اي نيز 3هزار كيلومتر راه اصلي در دست احداث است كه با بهره‌برداري از آنها بيشتر شبكه‌هاي آزادراهي، بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلي كشور براي تسهيل ترانزيت جاده‌اي به راه‌هاي كشورهاي همسايه متصل خواهند شد.

*سردبیر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: