کد خبر: ۱۴۹۶۹۱
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
0
علی نظر پور با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح متیل استات با خلوص ۸۰ تا ۸۵ درصد برای استفاده در کارخانه‌های چسب سازی تولید می شود، تاکید کرد: ایجاد زنجیره پلی پروپیلن از دیگر طرح‌های در دست اجرا بوده که خوراک مورد نیاز این واحد ۱۸۰ هزار تن پروپیلن است.
هند و چین بازار بزرگ متانول ایران شدندپول‌نیوز- یک مقام مسئول از افزایش صادرات محصولات متانول پتروشیمی به کشورهای هند و چین خبر داد و گفت: هم اکنون بخش عمده‌ای از محصولات یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول ایران روانه این دو کشور آسیایی می‌شود.

علی نظر پور درباره آخرین وضعیت صادرات متانول پتروشیمی ایران به بازارهای جهانی، گفت: پتروشیمی فن آوران با در اختیار داشتن سه واحد و ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن متانول در سال، یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان این محصول پتروشیمیایی ایران و منطقه خاورمیانه است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون مجتمع مونوکسید کربن با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن در سال و مجتمع اسید استیک با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال در پتروشیمی فن آوران با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند، تصریح کرد: متانول و اسید استیک محصولات صادراتی پتروشیمی فن آوران است که به کشورهای چین، هند و ترکیه صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران با اشاره به تولید بیش از ظرفیت اسمی تعیین شده در این مجتمع پتروشیمی، اظهار داشت: به زودی واحد جدید متیل استات با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن محصول پتروشیمی در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح متیل استات با خلوص ۸۰ تا ۸۵ درصد برای استفاده در کارخانه‌های چسب سازی تولید می شود، تاکید کرد: ایجاد زنجیره پلی پروپیلن از دیگر طرح‌های در دست اجرا بوده که خوراک مورد نیاز این واحد ۱۸۰ هزار تن پروپیلن است.

منبع: مهر
برچسب ها: متانول ، پتروشیمی ، هند ، چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: