April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۷۵۹
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
0
در روش جدید (آسیای جدا گانه) دو یا چند ماده افزودنی مکمل سیمان بصورت جداگانه و سپس با سیمان OPC به نسبت تعیین شده مخلوط و سیمان های آمیخته و مرکب با کیفیت بسیار بالا تولید می شود.
نسل جدید سیمان های آمیخته در بیجار تولید می شودپول‌نیوز- مدیرعامل شرکت سیمان کردستان گفت: برای نخستین بار در خاور میانه نسل جدید سیمان های آمیخته در بیجار تولید می شود.

محمد علی پارسایی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیجار از تولید سیمان های آمیخته در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: صنعت سیمان ایران در حال تحول است و سیمان های آمیخته به دو روش آسیای جداگانه و همزمان تولید می شوند.

وی افزود: در روش جدید (آسیای جدا گانه) دو یا چند ماده افزودنی مکمل سیمان بصورت جداگانه و سپس با سیمان OPC به نسبت تعیین شده مخلوط و سیمان های آمیخته و مرکب با کیفیت بسیار بالا تولید می شود.

وی ادامه داد: این روش نسبت به روش قدیمی (آسیای همزمان) به دلیل نرمی هر جز و سیمان به دلیل یکسان نبودن سختی اجزا همواره عدم توزیع مناسب در دانه بندی باعث عدم کنترل در طراحی کیفیت مورد نظر محصول می شود.

پارسایی عنوان کرد: نرمی مدیریت شده اجزا تشکیل دهنده محصول تاثیر به سزایی در میزان گرمای آزاد شده در سنین اولیه، تقاضای آب، نرخ افزایش مقاومت و گیرش خواهد داشت.

وی به ویژگی منحصر به فرد این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: با استفاده از مواد مکمل سیمانی قادر خواهیم بود تا با ایجاد ویژگی های متفاوت در سیمان، با عمل آوری مناسب بتن های با دوام و توانمند و خواصی مهندسی شده، مانند کارایی بالاتر قابلیت نفوذ کمتر، مقاومت بیشتر در برابر حمله املاح و مزایای متعدد دیگری تولید نماییم.

سیمان کردستان در مسیر توسعه

مدیر عامل سیمان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به میزان تولیدات این کارخانه اشاره کرد و اظهار داشت:شرکت سیمان کردستان در سال ۱۳۷۵ با ظرفیت رسمی روزانه ۲۳۰۰ تن به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۸۵ میزان تولید آن به ۳۲۰۰ تن کلینکر روزانه افزایش یافت و امروز این افتخار را داریم که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه دستگاه هایی طراحی و نصب شده اند که می توانند در کوتاهترین زمان سیمان های استاندارد را تولید کنند و تحویل مشتری بدهند

وی عنوان کرد: کارخانجات معمول در کشور نسبت به تعداد سیلو می توانند سیمان تولید کنند یعنی ۳ یا ۴ نوع اما با این روش جدید در شهرستان بیجار می توانیم ۲۷ نوع سیمان را در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت تولید نماییم.

وی اضافه کرد: امروز سیمان کردستان می تواند با تامین افزودنی های جدول محصولات استاندارد اروپا EN۱۹۷-۱ در عرض چند ساعت هر ۲۷ نوع سیمان این استاندارد را تولید و تحویل مشتریان نماید.

پارسایی به بخش های مختلف این پروژه اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری کلان سیمان کردستان در پروژه طرح توسعه، شامل آسیاب غلطکی لوشه به ظرفیت ۱۱۰ تن در ساعت، احداث سیلوی مولتی چمبرایبانو به ظرفیت ۱۰۲۰۰ تن  و دارای ۶ محفظه، بارگیری کارخانه پاکتی ۱۰ شیره به ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعات هم اکنون آماده بهره برداری و تولید در سطح ملی است.

وی همچنین به برخی از مزایا تولید سیمان های آمیخته اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قابلیت تولید، افزایش تنوع تولید و عرضه سیمان های متنوع، ایجاد ویژگی خاص و مورد نظر مشتری با توجه به محل مصرف و کاربرد، کاهش جدی میزان مصرف سوخت و برق از جمله مزایا این طرح است.

مدیر عامل شرکت سیمان کردستان به میزان سرمایه گذاری این طرح اشاره کرد و گفت:برای اجرای این طرح ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما با استفاده از وام بانکی این میزان به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان یاد آور شد :در اجرای این طرح برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: