May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۷۰۶
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
0
به نظر نمی رسد که عربستان سعودی و دیگر اعضای مهم اوپک در صدد رها کردن سیاست دفاع از سهم بازار باشند، زیرا تولید نفت اوپک در ماه ژوییه به بالاترین سطح آن در چند ماه گذشته رسیده است.
نرخ نفت در کمترین سطح قیمت 6 ماههپول‌نیوز - شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا اعلام کرد، قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل رکورد زدن تولید اوپک در ماه ژوییه و نگرانی از کاهش تقاضای نفت چین، باز هم کاهش یافت.

آمارهای نامطلوب اقتصادی چین، سرمایه گذاران را نگران کاهش رشد اقتصادی و تقاضای نفت در این کشور کرده است. چین پس از آمریکا، بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است.

به نظر نمی رسد که عربستان سعودی و دیگر اعضای مهم اوپک در صدد رها کردن سیاست دفاع از سهم بازار باشند، زیرا مطالعات رویترز نشان می دهد، تولید نفت اوپک در ماه ژوییه (10 تیر تا 9 مرداد) به بالاترین سطح آن در چند ماه گذشته رسیده است.

براساس اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، انتظار می رود این کشور نیز به محض لغو تحریم ها، روزانه 500 هزار بشکه و ظرف چند ماه پس از تحریم ها، روزانه یک میلیون بشکه به صادرات نفت خود اضافه کند.

قیمت نفت برنت دریای شمال در اوایل وقت امروز در بازار آیس فیوچرز لندن، به سطح 51.50 دلار در هر بشکه یا کف قیمت از تاریخ دوم فوریه (اواسط بهمن 93) کاهش پیدا کرد. قیمت نفت خام برنت در حال شکستن رکورد طولانی ترین دوره کاهش قیمت هفتگی از اواخر سال 2014 است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در بازار نایمکس نیویورک با 36 سنت کاهش، به 46.76 دلار در هر بشکه رسید و کف قیمت چهارماهه را تجربه کرد.
برچسب ها: تولید نفت اوپک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: