May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۱۰۲
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
0
در حال حاضر، سرويس 3G ايرانسل دربيش از 410 شهر و دهستان و بيش از 56 مسير جاده‌اي در کل کشور و در تمامي 31 استان راه اندازي شده است، و سرويس 4G ايرانسل نيز در بيش از 80 شهر ايران در دسترس مشترکان قرار دارد.
سریعترین شبکه اینترنت همراه کشور توسط ایرانسل راه‌اندازی شدپول‌نیوز- شبکه‌ي نسل چهارم تلفن همراه4G/LTE بعنوان سريع‌ترين شبکه‌ي اينترنت همراه کشور، در هفته‌ي جاري، با برگزاري سه نشست خبري جداگانه در شهرهاي تبريز، اروميه و اردبيل با حضور مديران ارشد ايرانسل و جمعي از اصحاب رسانه به صورت رسمي راه‌اندازي شد، تا اين شهرها نيز علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوري LTE نيز قرار گيرند.

به گزارش گروه ارتباطات پول‌نیوز، تا پيش از اين در استان آذربايجان شرقي، شهرهاي تبريز، ميانه، مرند، مراغه، جلفا، اهر، آذرشهر، شهر جديد سهند، در استان آذربايجان غربي شهرهاي اروميه، خوي، مياندوآب، بوکان، مهاباد، سلماس، پيرانشهر و نقده و در استان اردبيل شهرهاي اردبيل، سرعين و خلخال تحت پوشش نسل سوم اينترنت همراه ( 3G ) قرار داشته‌اند، که با بهره برداري از آخرين نسل اينترنت همراه (4G / LTE) در شهرهاي تبريز، اروميه، اردبيل و سرعين اين شهرها به عنوان مراکز استان‌هاي خود، علاوه بر نسل سوم، براي نخستين بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نيز قرار گرفتند.

پس از اخذ پروانه رسمي ارتقاي شبکه به نسل‌هاي سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقيت‌آميز خدمات 3G باند پهن همراه در بيش از 410 شهر و دهستان کشور و در تمامي استان‌هاي ايران توسط ايرانسل، شبکه 4G/LTEبه‌عنوان آخرين نسل فناوري ارتباطي حال حاضر دنيا، براي نخستين بار در ايران و توسط ايرانسل در آخرين روز آبان ماه 93 در مشهد مقدس راه‌اندازي شد و با توسعه شبکه، در اين هفنه در شهرهاي تبريز، اروميه، اردبيل و سرعين نيز به صورت رسمي به بهره‌برداري رسيد.

در حال حاضر، سرويس 3G ايرانسل دربيش از 410 شهر و دهستان و بيش از 56 مسير جاده‌اي در کل کشور و در تمامي 31 استان راه اندازي شده است، و سرويس 4G ايرانسل نيز در بيش از 80 شهر ايران در دسترس مشترکان قرار دارد.

مديرعامل ايرانسل درباره‌ي توسعه‌ي شاخص‌هاي ICT در سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل به تفکيک گفت: استان آذربايجان شرقي دهمين استان ايران از نظر شاخص جهاني ITU درتوسع? فناوري اطلاعات و ارتباطات است. و استان همجوار غربي آن، استان آذربايجان غربي، بيست و چهارمين استان ايران از نظر شاخص جهاني ITU درتوسع? فناوري اطلاعات و ارتباطات است. اين شاخص در استان اردبيل نيز اين استان را در بيست و يکمين رتبه نشان ميدهد.

وي همچنين تصريح کرد : ضريب نفوذ اينترنت در هر سه استان پايين‌تر از ميانگين کشور است. اما ضريب نفوذ تلفن ثابت در استان آذربايجان شرقي و غربي بالاتر از ميانگين کشور ديده مي‌شود در حالي که همين ضريب در استان اردبيل هم‌طراز ميانگين کشور ديده مي‌شود. نفوذ تلفن همراه در هر سه استان آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل پايين‌تر از ميانگين کشور است.

عليرضا قلمبر دزفولي در ادامه درباره‌ي عملکرد ايرانسل در استان آذربايجان شرقي ادامه داد ايرانسل در اين استان 62شهر، 652 آبادي، 2040 کيلومتر از جاده‌هاي فرعي و اصلي، با بيش از 885 هزار مشترک را تحت پوشش خود دارد.

مدير عامل ايرانسل درباره‌ي عملکرد اين شرکت خدمات ارتباطي در آذربايجان غربي نيز گفت ايرانسل در اين استان 41شهر، 1134 منطقه و آبادي، 1585 کيلومتر از جاده‌هاي فرعي و اصلي، با بيش از 887 هزار مشترک را خدمت رساني مي‌کند و اين آمار درباره‌ي اردبيل به اين صورت است که 24شهر، 250 آبادي، 630 کيلومتر از جاده‌هاي فرعي و اصلي، با بيش از 324 هزار مشترک تحت پوشش ايرانسل قرار دارند.

به گفته وي،در حال حاضر شهرهاي تبريز، اروميه، اردبيل و سرعين تحت پوشش نسل 4 قرار گرفته و به زودي شهرهاي مراغه و مرند از استان آذربايجان شرقي، شهرهاي خوي، بوکان و سلماس از آذربايجان غربي، تحت پوشش شبکه 4G ايرانسل قرار خواهند گرفت.

دزفولي همچنين گفت ايرانسل در آذربايجان شرقي 477، در استان آذربايجان غربي 357، و در استان اردبيل 142 سايت BTSدارد که منجر به پوشش 85 درصدي جمعيتي ايرانسل در هر يک از اين سه استان مي‌شود. ميزان تخفيف مکالمه در طرح جزيره هوشمند ايرانسل نيز در هر سه استان همجوار يه يک ميزان، و تا 90 درصد بوده است.

مدير عامل ايرانسل با بيان اين مطلب افزود : اين آمار در حالي است که آذربايجان شرقي استاني با بيش از 8/3 ميليون نفر جمعيت، دومين استان از نظر نرخ رشد جمعيت است، و يازدهمين استان از نظر مساحت به شمار مي‌رود. اين استان دومين استان کشوراز نظر نرخ مشارکت اقتصادي است و پذيراي بيش از 500 هزار بازديد کننده در سال است. همچنين اين استان از نظر دانشجو پذيري پنجمين رتبه را به خود اختصاص داده است.

اين آمار درباره‌ي استان آذربايجان غربي به اين شکل است که اين استان با بيش از 3 ميليون نفر جمعيت، نهمين استان از نظر نرخ رشد جمعيت است، و سيزدهمين استان از نظر مساحت به شمار مي‌رود. اين آذربايجان غربي هشتمين استان کشوراز نظر نرخ مشارکت اقتصادي است و از نظر بازديد کننده نيز سيزدهمين کشور مسافرپذير ايران محسوب مي‌شود. همچنين اين استان از نظر دانشجو پذيري دهمين رتبه را به خود اختصاص داده است.

استان اردبيل نيز استاني با بيش از 25/1 ميليون نفر جمعيت، آخرين استان از نظر نرخ رشد جمعيت است، و بيش از 11هزار کيلومتر مساحت دارد. اين استان اولين استان کشور از نظر نرخ مشارکت اقتصادي است و نهمين استان از نظر بازديد کننده در سال است. همچنين اردبيل از نظر تعداد مراکز اقامتي سومين رتبه را بين استان‌ها به خود اختصاص داده است.با راه‌اندازي شبکه‌ي نسل چهارم ايرانسل، براي اولين بار در ايران، مشترکان تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور مي‌توانند اينترنتي با کيفيت جهاني را تجربه کرده و با استفاده از سيم‌کارت‌هاي Usim به عنوان سيم‌کارت‌هاي نسل جديد ايرانسل، خدمات 4G را جايگزين ساير روش‌هاي دسترسي به اينترنت کنند.

نسل چهارم تلفن همراه تمام قابليت‌هاي مدرن‌ترين گوشي‌هاي موجود در بازار را پشتيباني مي‌کند و با استفاده از اين خدمات امکان دريافت و مشاهده فايل‌هاي ويدئويي با کيفيت HDبازي به صورت آنلاين و بدون تاخير زماني، استفاده همزمان براي چند کاربر بدون کاهش کيفيت خدمات، استفاده از برنامه‌هاي کاربردي (اپليکيشن) و محصولات و خدمات مبتني بر اينترنت با سهولت و کيفيت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

مديرعامل شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل با اشاره به راه‌اندازي شبکه 4G همگام با اپراتورهاي برتر جهان به ارائه تاريخچه‌اي از بهره‌برداري از اين شبکه پرداخت و گفت: در سال 2004 شرکت NTT DOCOMO ژاپن،LTE را به عنوان يک استاندارد بين‌المللي در حوزه‌ي ارتباطات راديويي پيشنهاد داد اما در سال 2007 بود که شرکت اريکسون سوئد و شرکت NTT DOCOMOژاپن، به ترتيب سرعت‌هاي 144 مگابيت بر ثانيه و 200 مگابيت بر ثانيه را با استفاده از LTE مورد آزمايش قرار دادند و يک سال پس از اين تاريخ بخش ارتباطات راديويي ITU، ملزومات استاندارد سيستم‌هاي نسل چهارم را تعريف کرد. در سال 2009 نيز شرکت‌هاي نوکيازيمنس (NSN) و LG با مشارکت يکديگر اولين آزمون کامل (End-to-End) عمل‌کرد LTE را با موفقيت انجام دادند.

دزفولي ادامه داد: نخستين شبکه LTE در سال 2009 در استکهلم و اسلو راه‌اندازي و سپس در سال 2011 کره جنوبي صاحب چنين شبکه‌اي شد. اکنون در نيمه‌هاي سال 2015 ميلادي و در کمتر از يک سال از حضور اين تکنولوژي در ايران، شهرهاي تبريز، اروميه، و اردبيل نيز از شبکه LTE ايرانسل برخوردار شده است.

مديرعامل ايرانسل گفت: LTE نسل چهارم فناوري شبکه‌هاي موبايل است و از مهم‌ترين مزاياي آن مي‌توان به پهناي باند بيشتر، امکان انتقال فايل‌هاي حجيم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگويي شبکه و برقراري ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراري و حفظ ارتباط در حين حرکت سريع اشاره کرد.

وي همچنين به مزاياي ديگر استفاده از 4G/LTE به روايت صاحبان کسب و کار در آمريکا اشاره کرده و ادامه داد: بهره‌گيري از اين نسل از اينترنت تلفن همراه منجر به اثراتي شده است که از آن جمله بايد به مواردي چون افزايش بهره‌وري، کاهش هزينه‌ها، توسعه کسب و کارهاي جديد، افزايش رضايت شغلي کارکنان و افزايش رضايت مشتريان اشاره کرد.

به گفته دزفولي، پيش‌بيني مي‌شود روند مصرف ديتاي همراه در مناطق مختلف آفريقا و خاورميانه 9.4 درصد، در آمريکاي شمالي 18.6 درصد، در آسياي شرقي 42.4 درصد، در اروپاي مرکزي و شرقي 10.3 درصد، اروپاي غربي 12 درصد و در آمريکاي لاتين 7.3 درصد باشد.

وي افزود: درحال حاضر 422 شبکه LTE در 143 کشور جهان و 603 شبکه 3G در 216 کشور جهان به صورت تجاري راه‌اندازي شده است و درصد مشترکان فعال باند پهن همراه از سال 2007 تا 2014 در کشورهاي توسعه‌يافته 83.7 درصد، در کل جهان 32 درصد، و در کشورهاي درحال توسعه 21.1 درصد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: