May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۲۰۰
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
0
در حالی امروز کانال جدید سوئز با مسیر دو طرفه افتتاح شد که نگرانی‌های زیادی برای توجیه اقتصادی این طرح 8.5 میلیارددلاری وجود دارد.
پول‌نیوز- کانال جدید سوئز امروز با حضور مقامات بلندپایه و نیز با حضور رئیس جمهور مصر و روسای جمهور برخی کشورهای دیگر افتتاح شد. رئیس جمهور مصر در حالی امروز این طرح را جشن ملی در این کشور اعلام کرد که هنوز نگرانی‌هایی درباره توجیه اقتصادی آن وجود دارد.

بر اساس این گزارش کشور پاناما هم در حال گسترش کانالی برای رفت وآمد کشتی‌ها است که توجیه اقتصادی کانال جدید سوئز را زیر سوال می‌برد،‌بسیاری معتقدند درآمد پیش‌بینی شده 13 میلیارد دلاری مصر محقق نخواهد شد.

این در حالی است که رئیس جمهور مصر به مردم کشورش قول داده است که افتتاح این پروژه می‌تواند با ایجاد شغل بیشتر انقلابی در اقتصاد مصر ایجاد کند.

به گفته عبدالفتاح السیسی در حالی که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این کانال طی 3 سال به بهره‌برداری برسد اما با هزینه 8 میلیارد دلار این پروژه طی یک سال به بهره‌برداری رسید.

کانال جدید سوئز امکان آمد و رفت دو طرفه کشتی‌ها و ناوگان‌ها را می‌دهد و مدت زمان رفت و آمد ناوگان‌ها در این مسیر که از غرب به شرق انجام می‌شود به نصف تقلیل می‌یابد.

کانال جدید سوئز 72 کیلومتر طول، 400 متر عرض و 24 متر عمق دارد و این امکان را به کشتی‌ها و ناوگان‌ها می‌دهد که در مسیر دو طرفه حرکت کنند.

پیش از این امکان رفت و آمد دو طرفه ناوگان‌های بزرگ میسر نبود و هر ناوگانی باید 5 تا 11 ساعت در این مسیر توقف می‌کرد تا ناوگان بعدی به حرکت درآید.

نیمی از هزینه 8 میلیارد دلاری کانال جدید سوئز از طریق فروش اوراق قرضه تأمین شده است.

مسئولان این کشور به مردم اعلام کردند که درآمد از محل احداث کانال سوئز جدید تا 13 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و رفت و آمد کشت‌های به 97 کشتی در روز افزایش می‌یابد که اکنون حدود 45 کشتی در این مسیر حرکت می‌کنند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: