May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۵۶۲
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
0
سازمان ثبت احوال کشور با امضای تفاهمنامه‌ای، امور مربوط به ثبت‌نام و توزیع کارت ملی هوشمند را به پست واگذار کرد.
صدور ۸ میلیون کارت ملی هوشمند تا پایان سالپول‌نیوز- تفاهمنامه همکاری میان سازمان ثبت احوال و شرکت پست با هدف توزیع خدمات مربوط به کارت ملی هوشمند صبح امروز به امضا رسید.

در این مراسم حسین مهری مدیرعامل شرکت پست ایران از اتصال پایگاه سازمان ثبت احوال به سامانه کدگذاری و بانک اطلاعاتی نشانی پستی خبر داد.

وی ارائه خدمات ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در دفاتر منتخب پستی سراسر کشور را از جمله موارد مورد تفاهم این دو سازمان عنوان کرد و گفت: از این پس ارائه خدمات پیشخوان ثبت احوال در دفاتر منتخب پست انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه طی چهار ماه ابتدایی امسال حدود ۳۳۵هزار کارت ملی هوشمند از طریق دفاتر پستی به متقاضیان ارائه شده است، گفت: بانک اطلاعاتی نشانی‌ها برای احراز هویت بر اساس کد پستی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفته است.

مهری، کاهش هزینه‌های ملی و اجتماعی را از جمله اهداف این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: تضمین می‌دهیم که برای اجرای این خدمت، مردم هزینه زیادی متحمل نشوند.

وی هزینه ارائه کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی را حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: در صدد کاهش این رقم نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت پست ایران از ارسال تمامی اسناد و مدارک هویتی مکشوفه در صندوق‌های پستی به سازمان ثبت احوال خبر داد و افزود: تا پیش از این مکشوفه‌های پستی در نوع کارت ملی و شناسنامه مردم که در صندوق‌های پستی قرار می‌گرفت، بلاتکلیف بود اما از این پس این مکشوفه‌ها تحویل سازمان ثبت احوال داده می‌شود تا دیگر برای آنها المثنی صادر نشده و تحویل مردم داده شود.

مهری با بیان اینکه تاکنون ۴۲ میلیون مکان از طریق وب سرویس پستی شناسایی و آدرس‌گذاری شده است، ادامه داد: این آدرس‌گذاری‌ها می‌تواند برای دسترسی به خدمات کد پستی مشترکان، مورد استفاده سازمان ثبت احوال قرار گیرد.

وی با بیان اینکه واحدهای ثبت احوال می‌توانند در دفاتر پستی مستقر شوند، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این تفاهمنامه، دسترسی به خدمات ثبت احوال از طریق دفاتر پستی تسهیل می‌شود.

در این مراسم سید علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز با بیان اینکه تاکنون سه میلیون کارت ملی هوشمند برای هموطنان صادر شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال هشت میلیون کارت هوشمند در کشور صادر شود.

وی با بیان اینکه در این فاز، توزیع یک میلیون و ۲۰۰هزار کارت هوشمند ملی تا پایان سال از طریق دفاتر پستی انجام می‌شود، افزود: این تفاهمنامه در جهت رفع نقص امور در خدمات‌رسانی به مردم و کیفیت نامطلوب ارائه خدمات پیشین ثبت احوال صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا دو ماه آینده امکان توزیع این خدمات از طریق دفاتر پستی انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه کارت‌های ملی هوشمند نیازمند احراز هویت مشترک در زمان توزیع هستند، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، امکان ارسال کارت‌های ملی هوشمند به درب منازل مردم نیز انجام‌پذیر خواهد بود.

آوایی با بیان اینکه ماهانه دو تا سه هزار کارت ملی و شناسنامه مفقودی در صندوق‌های پستی پیدا می‌شود، گفت: با اجرای این تفاهمنامه، شرکت پست از این پس این مکشوفه‌ها را به سازمان ثبت احوال تحویل خواهد داد.

وی گفت: عملکرد سازمان ثبت احوال در برخی از بخش‌ها با انتظارات فاصله دارد که امیدواریم با همت، هماهنگی و پیگیری تا چند ماه آینده این نابسامانی‌ها را ساماندهی کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: