May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۶۲۸
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
0
سید رضی نوری در خصوص گسترش این روابط با چین نیز اظهار داشت: کشوری مثل چین در زمینه کشاورزی بسیار پیشترفته است و ارتباط ما با کشورهای اروپایی، چین که در این زمینه از ما پیشترفته‌تر هستند باید بگونه‌ای باشد که ما از تکنولوژی دانش فنی و مهندسی و تجربیات آنها استفاده کنیم نه اینکه تنها هدف ما وارد کردن مواد غذایی محصولات آنها باشد.
پول‌نیوز- نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه یکی از راه‌های اساسی برای برقراری روابط سیاسی و اجتماعی استفاده از راه‌های اقتصادی است.

سید رضی نوری نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه روابط کشاورزی ایران با چین و عراق گفت: ایران و عراق از پیش به دلیل مذهب شیعه روابط خوبی داشته اند و نیاز هست روز به روز این روابط گسترش پیدا کند.

وی افزود: امروزه یکی از راه‌های اساسی برای توسعه روابط سیاسی و اجتماعی راه‌های اقتصادی است بعد از برخی جریانات در زمینه کشاورزی بازار ترکیه و عربستان در عراق کمرنگ شد که این مهمترین فرصت برای حضور تجار ایرانی فراهم ساخته است تا جایگزین آنها باشند.

سید رضی نوری در خصوص گسترش این روابط با چین نیز اظهار داشت: کشوری مثل چین در زمینه کشاورزی بسیار پیشترفته است و ارتباط ما با کشورهای اروپایی، چین که  در این زمینه از ما پیشترفته‌تر هستند باید بگونه‌ای باشد که ما از تکنولوژی دانش فنی و مهندسی و تجربیات آنها استفاده کنیم نه اینکه تنها هدف ما وارد کردن مواد غذایی محصولات آنها باشد.

وی در پایان افزود: تاریخ دقیق شروع این همکاری توسط دولت و وزارتخانه‌های دو کشور محقق می‌شود ولی ما انتظار داریم به دلیل اهمیت زمان هر چه سریعتر مشخص شود چون بازار رقابتی است و هر کشور سریع‌تر اقدام کند سریع‌تر نیز بازار را بدست می‌آورد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: