May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۶۲۹
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
0
چینی هایی که در زمان تحریم با کلی عشوه و ناز وارد بازار ایران شدند این روزها، خواب ندارند و در فکر ترفندی جدید برای فروش هستند.
پول‌نیوز- اين روزها سرمای بازار خودرو در اوج گرمای تابستان شايد يك اتفاق نادر در سال‌های اخير باشد، بازار خودرويی كه حسابي شل كرده و ديگر توان بالا رفتن از سربالايی قيمت هارا ندارد.

 این روزها که بازار خودرو روزهای سردی را سپری می‌کند، این خودروهای کم کیفیت چینی هستند که بیشترین رکورد و البته کاهش قیمت‌ها را جلوی نرخ خود می‌بینند.

چینی هایی که در زمان تحریم با کلی عشوه و ناز وارد بازار ایران شدند این روزها، خواب ندارند و در فکر ترفندی جدید برای فروش هستند.

ترفندهایی که از پشت پرده قیمت گذاری این خودروها و حاشیه سود بالای آنها رونمایی می‌کند.

این حقیقت تلخ در قیمت‌های کذایی این خودروها زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شرکت جیلیران خودرو که عرضه کننده خودروهای چینی است، برخی از مدل‌های خودرو را با ١٤ میلیون تومان تخفیف عرضه می‌کند، و این سؤال قابل تأمل را در بین مشتریان خودرو ایجاد می‌کند که مگر سود این خودرو چقدر بوده که اکنون این تخفیف غیر متعارف برای آن در نظر گرفته شده است.

البته از این قاعده خودروهای مدیران خودرو ( ام وی ام) و خودروهای کرمان خودرو ( جک و لیفان) هم مستثنی نیستند و وضعیت مطلوبی در بازار ندارند.

دنده این گزارش را عوض می‌کنیم و کمی از مبحث قیمت گذاری این خودروها دور می‌شویم، می‌رسیم به ایستگاه کیفیت که اصلاً ساز چینی‌ها در آن کوک نیست.

طبق آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، چینی‌ها همیشه صدر نشین خودروهای بی کیفیت بوده‌اند.

آنجایی که هم از نظر فنی و هم خدمات پس از فروش و حتی رضایت مندی مشتریان شرایط خوبی را نشان نمی‌دهند.

سال‌هاست که شرکت‌های مختلف خودروسازی فرش قرمزشان زیر پای چینی‌ها پهن بود و از پکن تا بهتر بگوییم کرمان با پروازهای چارتری رفت آمد می‌کردند.

اما این روزها و با شنیده شدن خبرهای خوش مذاکرات مشتریان خودرو برای خرید استخاره می‌گیرند و ظاهراً صبر را به خرید ترجیح می‌دهند.

ترجیحی که به شدت قیمت خودروهای چینی را در بازار ترک داد و کار را به تخفیف های آنچنانی کشاند که البته باز هم این زخم چینی های بازار ایران را بند نزد.

بر اساس این گزارش با کاهش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی، بیشتر نام خودروهای رنگارنگ چینی است که از مد افتاده و خریداران کمتری دارند.

حال باید دید شرکت‌های خصوصی خودروساز ایران در این پیچ تند کاهش قیمت‌ها و مشتریان سختگیر خودرو چه راهکاری را برای قرارداد با شرکای جدید و خوشنام و البته با کیفیت در دستور دارند.

گزارش از رضا حسینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: