May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۷۸۶
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
0
پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:نتایج یک پژوهش پزشکی دردانشگاه علوم پزشکی نشان داد گل محمدی بعلت خاصیت ضدالتهابی دردرمان بیماری کولیت اولسروز که یک بیماری التهابی روده است،اثردرمانی دارد.
اثر درمانی گل محمدی بر بیماری التهاب روده در اصفهان اثبات شدپول‌نیوز- غزل لطیفی در گفتگویی اظهار داشت: کولیت اولسروز، یک بیماری التهابی روده است که اغلب از راست روده (رکتوم) شروع می‌شود و با بدتر شدنش به سمتِ روده بزرگ و روده‌ کوچک پیشرفت کرده، آنها را نیز درگیر کرده و تا پایان عمر با بیمار می ماند.

وی با بیان اینکه بیماری کولیت اولسروز یک بیماری واگیردار نیست، بیان داشت: این بیماری معمولاً بین ۱۵ تا ۴۰ سالگی بروز می‌کند.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: با توجه به وضعیت این بیماری اقدام به بررسی اثر ضد التهابی اسانس و عصاره هیدروالکلی گل محمدی بر التهاب روده ناشی از اسید استیک در موش صحرایی کردیم.

وی ادامه داد: در این تحقیق نشان داده شد که عصاره هیدروالکلی گل محمدی از راه خوراکی دارای فعالیت ضد التهابی مناسبی است و با استفاده از نتایج این تحقیق استفاده از این گیاه در منابع سنتی برای این منظور تایید می‌شود.

لطیفی گفت: البته مطالعات بیشتری برای شناسایی مواد موثره و مکانیسم های اثر آنها مورد نیاز است.

وی ادامه داد: گیاه گل محمدی از خانواده Rosaceae در نواحی مختلف دنیا و به طور گسترده در ایران (خصوصا کاشان) کشت می شود. در طب سنتی خواص ضد التهابی و مقوی معده برای آن ذکر شده است. این مطالعه با هدف بررسی اثر اسانس و عصاره هیدروالکلی گلبرگ های گل محمدی بر کولیت (التهاب روده) القا شده توسط استیک اسید در موش صحرایی، انجام گرفته است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: