May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۳۳۲
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
0
پول‌نیوز - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید داخل کشور و سوق دادن مردم به خرید خودروی ایرانی تنها با ارتقای سطح کیفی تولید خودروسازان داخلی متناسب با تغییرات و پیشرفت در صنعت خودرو جهان به ثمر می نشیند.

علی لاریجانی عصر دیروز دوشنبه در مراسم بهره برداری از دو پروژه شهری و نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: توجه به تولید داخل و حمایت از آن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در راستای بهره گیری مطلوب از دانش فنی متخصصان داخلی است.

وی تاکید کرد: برای اینکه حمایت از تولید داخل نتیجه بخش و مستمر باشد باید در تولید خودرو متناسب با تغییرات صنعت خودروسازی در جهان به سمت ارتقای سطح کیفی، ایمنی و ایجاد تنوع در تولید پیش رفت.

وی گفت: تعرفه های واردات خودرو خارجی به داخل کشور بسیار سنگین شده است اما با تمام محدودیت های ایجاد شده برای عرضه خودروی خارجی و صدور بخش نامه های مختلف نمی توان مردم را به خرید خودروی ایرانی که به لحاظ کیفیت و ایمنی پیشرفتی نداشته است، مجبور کرد.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون صنایع با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر ارتقای سطح تولید به لحاظ کمی و کیفی در خودرو هستند اما در کنار آن صنعتگران نیز باید همگام با تغییرات و پیشرفت های جهانی در صنعت خودرو پیش روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط سیاسی کشور در حال گذر است و اکنون شرایط تحریمی سخت را پشت سر گذاشته و وارد مرحله جدیدی از اقتصاد شده اما نباید تلاش دستاندرکاران در حوزه های مختلف را برای ایستادگی در برابر تحریم و مدیریت مناسب شرایط با روحیه جهادی را از نظر دور داشت.

لاریجانی افزود: تحریم های ظالمانه شرایط سختی را برای کشور بوجود آورد اما افراد بسیاری در حوزه نظامی، دفاعی، صنعتی، کشاورزی و امور شهری با همت بلند و روحیه جهادی خود فعالیتهای ارزشمندی را انجام دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: