May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۴۲۰
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
0
در حالی که مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران در دی ماه ۹۱ اعلام کرده بود بخش اول پروژه بزرگ رینگ آب تهران تا ۸ ماه دیگر یعنی شهریور ماه سال ۹۲ به بهره برداری می رسد خبرها حاکی از این است که این پروژه در یک حرکت لاک پشتی در گرداب کمبود اعتبار گرفتار است.
پروژه بزرگ رینگ آب تهران سه سال به طول می انجامدپول‌نیوز- پروژه بزرگ رینگ آب تهران با نام "قمربنی هاشم" از دهه 90 مطرح و قرار شد در افق 1410 به کمک تهران بیاید تا آب رسانی به استان تهران با کیفیت پایدار صورت گیرد.

پروژه موسوم به طرح جامع آبرسانی تهران به طول 180 کیلومتر ،شامل تصفیه خانه های جلالیه،کن،تهرانپارس،سوهانک،ماملو و تصفیه خانه شمال غرب تهران به همراه شبکه آبرسانی این تاسیسات، دورتادور شبکه آب تهران را تحت پوشش قرار می دهد.

در پروژه رینگ آب تهران سیستم آب و فاضلاب تهران که شامل هفت تصفیه خانه می شود به صورت رینگ به یکدیگر مستقیما متصل خواهد شد و کیفیت پایدار آب در تمام  استان تهران با اجرای این پروژه به دست می‌آید.

بنابراین گزارش، خطوط انتقال آب تهران مربوط به 30 تا 35 سال پیش است و هدررفت بالایی نیز دارد، این وضعیت باعث می‌شود تا به طور مطلوب خدمات رسانی صورت نگیرد، چرا که بر جمعیت تهران همچنان افزوده می‌شود.

بنابراین گزارش، در دی ماه سال 91 بود که پرورش مدیر عامل آبفای استان تهران اجرای پروژه ای را کلید زد که نیازمند اعتبار بالایی بود و برخی معتقدند این پروژه شاید برای این آغاز شد که اعتبارات آن محلی برای تامین اعتبار سایر پروژه های نیمه تمام بخش آب باشد.

او در این خصوص اعلام کرد که پروژه بزرگ "قمربنی هاشم" به کمک تهران می‌آید تا آب رسانی به استان تهران با کیفیت پایدار صورت گیرد، بنابراین بخش اول این پروژه تا هشت ماه آینده یعنی شهریور ماه سال 92 به بهره برداری می‌رسد و بهره‌برداری کامل از رینگ آب تهران (پروژه قمر بنی هاشم) سه سال به طول می‌انجامد.

حال با گذشت بیش از 3 سال از اجرای این پروژه نه تنها طرح جامع آبرسانی تهران تکمیل نشده و بخش اول آن راه اندازی نشده بلکه گزارشها حاکی از این است که تنها حدود 8 درصد این پروژه اجرا شده است.

همچنین پرورش گفته بود که با توجه به اختلاف ارتفاع 800 متری در تهران آب رسانی به این شهر کار سختی است تا جایی که در برخی از مناطق هشت ایستگاه پمپاژ قرار دارد و 240 هزار متر مکعب آب در روز پمپاژ می‌شود بنابراین با اجرای پروژه رینگ تهران دیگر نیازی به پمپاژ آب نخواهد بود.

پرورش با بیان این‌که کل پروژه 180 کیلومتر است اعلام کرده بود که اگر خط پروژه اجرا شود ظرفیت تصفیه 15 متر مکعب آب را داریم که به تصفیه خانه بیاوریم و تصفیه کنیم.

وی خاطرنشان کرده بود: 50 درصد از منابع مورد نیاز از پروژه قمربنی هاشم توسط شرکت آبفای استان تهران و از طریق فروش املاک و غیره تامین می شود و 50 درصد دیگر از منابع دولتی استفاده می‌شود.

همچنین گزارشها حاکی از این است که در ابتدای پروژه اعلام شده بود که کل پروژه 180 کیلومتر است اما به تازگی مقام‌های مسئول آبفا اعلام می‌کنند، پروژه 130 کیلومتر است و به عبارتی 50 کیلومتر آن آب رفته است.
منبع: فارس
برچسب ها: رینگ آب تهران ، پروژه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: