سر خط خبر ها
کد خبر: ۱۵۲۴۳۸
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
0
فروزان تصریح کرد: با توجه به خمیدگی منحصر بفرد کوه قیه ماکو، سازمان در حال مطالعه برای احداث پارک ملی و نورپردازی و رایزنی برای احداث هتل را در دستور کار دارد که بر زیبایهای این کوه خواهد افزود و گردشگران داخلی و خارجی را متوجه خود خواهد ساخت.
منطقه آزاد ماکو؛ میزبان مسابقات سنگ نوردی طبیعتپول‌نیوز- با هدف ایجاد نشاط و شادابی درجامعه ورزش منطقه، جشنواره  ملی سنگ نوردی طبیعت در بزرگترین صخره سنگی جهان (قیه ماکو ) در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه مشترک با مدیر کل ورزش و سلامت دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و نائب رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور ضمن بررسی مسائل و مشکلات این ورزش در منطقه تصریح کرد: یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری ماکو کوههای سربه فلک کشیده است که در نوع خود نادر است و سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه استعدادهای خوب جوانان منطقه  برنامه‌های مدونی برای توسعه ورزش‌های منطقه و پرورش قهرمانان ورزشی دارد.

فروزان تصریح کرد: با توجه به خمیدگی منحصر بفرد کوه قیه ماکو، سازمان در حال مطالعه برای احداث پارک ملی و نورپردازی  و رایزنی برای احداث هتل را در دستور کار دارد که بر زیبایهای این کوه خواهد افزود و گردشگران داخلی و خارجی را متوجه خود خواهد ساخت.

منطقه آزاد ماکو؛ میزبان مسابقات سنگ نوردی طبیعت

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با بر شمردن مزیت‌های ماکو نظیر نزدیکی به دو فرودگاه در نخجوان و ترکیه گفت: با وجود استعدادهای ورزشی منطقه ورزش ماکو باید به دوران اوج برگردد و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی خاطر نشان ساخت: سازمان در نظر دارد با تهیه نقشه راه برنامه‌های منسجم و منظمی را در حوزه ورزش از لحاظ کمی و کیفی پیگیری نماید تا بتواند به نقطه مطلوب برسد.

فروزان در پایان  از برگزاری جشنواره  ملی سنگ نوردی طبیعت منطقه آزاد ماکو در بزرگترین صخره سنگی جهان (قیه ماکو ) در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

منطقه آزاد ماکو؛ میزبان مسابقات سنگ نوردی طبیعت

منصوره گرجی نائب رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت بالای کوه قیه سبب شده است که ماکو بعنوان دروازه سنگ نوردی کشور مطرح باشد که در تلاش هستیم برگزاری جشنواره‌ای در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شود.

وی گفت: زیر ساختهای رفاهی و خدماتی در محل کوه قیه مهیا می‌شود و از این طریق اقدام مناسبی در جهت جذب گردشگر و رونق اقتصاد و اشتغال پایدار زمینه سازی خواهد شد.

نائب رئیس فدراسیون کوهنوردی خاطر نشان ساخت: با راه اندازی  مدرسه کوهنوردی و سنگ نوردی طبق استانداردهای جهانی فدراسیون کوهنودری آموزش‌های خود را از پایه شروع می‌کنیم و در صورت دارا بودن شرایط لازم کلاسهای مربیگری با مربیان برتر کشوری در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

گرجی گفت: با مساعدتها و حمایتهای سازمان منطقه آزاد ماکو، اولین جشنواره سنگ نوردی طبیعت منطقه آزاد ماکو در سطح ملی و منطقه‌ای در شهریور ما ه 94 برگزار می‌شود و در صورت ایجاد زیر ساختهای لازم در طول یکسال تبدیل به جشنواره ملی و بین المللی خواهد شد.

گرجی افزود: در این جشنواره برنامه‌های آموزشی، تمرینی و گشایش مسیر بصورت عملیاتی اجرا خواهد شد.

وی تربیت متخصصین محلی را از دیگر برنامه ها و اهداف مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و فدراسیون کوهنوردی کشور عنوان کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: