May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۴۶۴
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
0
استاندار مازندران از راه‌اندازی خط پرواز ساری- آکتائو قزاقستان و بلعکس خبر داد.
پول‌نیوز- ربیع فلاح جلودار شامگاه سه‌شنبه در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالین اقتصادی مازندران با معاون استاندار و فعالین اقتصادی استان مانگستائو در سالن شماره یک استانداری مازندران اظهار داشت: برای اجرایی کردن این خط پروازی هماهنگی‌های لازم با شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین یک شرکت هواپیمایی قزاقی برقرارشد و با حضور نماینده این دو شرکت درقالب تفاهمنامه به امضا رسید.

وی با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت بلقوه‌ای در بخش‌های گردشگری، راه و ساختمان، فنی و مهندسی، حمل و نقل ، نفت و گاز پتروشیمی، کشاورزی، دام وطیور و شیلات و همچنین گردشگری سلامت برخوردار است، تصریح کرد: شرکت‌های اقتصادی مازندران برای اجرای تفاهمنامه اقتصادی با فعالان اقتصادی مانگستائو همکاری کنند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بخش کشاورزی مازندران از نظر ما می‌توانند با مدیریت رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این بخش با هئیت تجاری استان مانگستائو مذاکره کند، افزود: مازندران می‌تواند در زمینه‌های مختلف در بخش کشاورزی با استان مانگستائو همکاری کند.

وی با اشاره به امضاء تفاهمنامه پرواز خط ساری - اکتائو قزاقستان و بلعکس، افزود: برقراری خط پرواز ساری و آکتائو برای استان مهم بوده و  اگر بتوانیم پرواز دبی را نیز از این طریق راه‌اندازی کنیم کمک بزرگی به اقتصاد استان خواهد داشت.

فلاح با اعلام اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم تبادل تجاری مازندران با قزاقستان را وجود بندر امیر آباد و خط کشتیرانی دریای خزر اعلام و گفت: حمل و نقل دریایی یکی از مزیت های تجارت با قزاقستان است و بندر امیر آباد در حقیقت دروازه ورود کالاهای قزاقستان به ایران و مازندران است.

استاندار مازندران از همکاری مشترک در  زمینه نفت و گاز با استان مانگستائو قزاقستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش آب و انرژی نیز مذاکراتی با هئیت تجاری قزاق داشتیم و با دولت در حال رایزنی هستیم تا یک پروژه عظیم به نام منطقه آزاد فناوری انرژی نفت و گاز در سطح بین‌المللی را احداث کنیم.

وی ادامه داد:  مرکز تجارت بین‌اللملی نفت می‌تواند به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و سی‌ای اس خدمات ارائه کند.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: