May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۵۲۵
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
0
پول‌نیوز- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیش بینی کرد که نخستین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فاز 19، اوایل آبان ماه سال جاری راه اندازی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

علی اکبر شعبانپور در جریان بازدید از پروژه های اولویت دار پارس جنوبی با اشاره به تمرکز تمام جبهه های کاری در راستای اولویتهای تعیین شده وزارت نفت، اظهار داشت: علاوه بر بهره برداری کامل از فاز ١٥ و ١٦ و دستیابی به ظرفیت کامل تولید گاز از این فازها، نخستین واحد فاز ١٩ نیز پیش از زمستان امسال وارد مدار تولید می شود.

وی به اولویت تکمیل سکوی C فاز ١٩ اشاره کرد و با بیان اینکه روند توسعه این سکو مثبت است، افزود: هم اکنون لوله گذاری بخش دریایی فاز ١٩ تکمیل شده و در بخش پالایشگاهی نیز فرآیندهای مربوط به تست لوله ها، کابل کشی، نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق، مولدهای برق، کمپرسورهای هوا و سیستم کنترل DCS و سایر تجهیزات در راستای راه اندازی پروژه درحال انجام است.

شعبانپور با بیان اینکه در حال حاضر سکوی SDP٢ با موفقیت راه اندازی و مورد تست قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به اجرای عملیات خط لوله بین فازی و انجام مراحل نهایی اتصالات مورد نیاز، سکوی SPD٢ که پیش از این در پروژه فاز یک مورد بهره برداری و تولید قرار می گرفت به سکوی ١٩C متصل می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه بخش خشکی فاز ١٩ شامل حوزه وسیعی از ساخت و اجرای تاسیسات پالایشگاهی است، تهیه و تامین موثر کالا و تجهیزات مورد نیاز و توان تخصصی مطلوب پیمانکاران اجرایی پروژه (EPC) در راهبری عملیات بخش خشکی و فراساحل را از مشخصات بارز این طرح ملی دانست و گفت: پیش بینی می شود که نخستین ردیف شیرین سازی گاز این فاز، اوایل آبان ماه امسال راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: مراحل نهایی تکمیل کمپرسورهای هوا و فعالیت های آبرسانی و کلر زنی در واحد آبگیر با حضور نماینده سازندگان اصلی این بخشها در حال راه اندازی و در واحد بخار نیز عملیات تمیزکاری، قلیایی شویی و تولید بخار صورت گرفته است.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، شعبانپور اضافه کرد کرد: در مرحله نخست، ردیفهای شیرین سازی ٣ و٤ پالایشگاه فاز ١٩ راه اندازی می شود و تولیدات گازی آن به خط پنجم سراسری گاز کشور ارسال خواهد شد.

با بهره برداری کامل از این فاز، روزانه بیش از 56 میلیون مترمکعب گاز ترش تولید و 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین از این فاز به شبکه تزریق شود.

تولید روزانه حدود 80 هزار بشکه میعانات گازی، 2000 تن پروپان، 1500 تن بوتان، 2550 تن اتان و 400 تن گوگرد از جمله اهداف راه اندازی این فاز به شمار می رود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: پارس جنوبی ، شرکت گاز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: