کد خبر: ۱۵۲۶۰۳
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
0
درحالی که بهای نفت به پایین ترین سطح رسیده است، عربستان از امکان از دست دادن جایگاه خود براثر توافق هسته ای میان ایران و آمریکا در هراس است.
پول‌نیوز - شبکه تلویزیونی سی ان. ان. عربی گفت که  درحالی که بهای نفت به پایین ترین سطح رسیده است، عربستان از امکان از دست دادن جایگاه خود براثر توافق هسته ای میان ایران و آمریکا در هراس است.

این گزارش می افزاید : بهای نفت در روزهای گذشته به شدت کاهش یافته و کارشناسان اتحادیه خودروسازان آمریکا معتقدند که این کاهش ادامه یابد و حتی ممکن است به 15 دلار در هربشکه برسد.

مهمترین عامل این مشکل نیز این است که بیش از نیاز بازار نفت تولید می شود بویژه این که اقتصاد چین نیز با رکود روبه رو شده است.

با شکوفایی بازار انرژی آمریکا که از دهه گذشته آغازشد و افزایش تولید نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت 'اوپک' به سرکردگی عربستان با کاهش تولید به منظور ایجاد تعادل دربازار مخالفت کرد.

دیوید کوتوک کارشناس اقتصادی آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سی ان. ان. گفت: کاهش قیمت نفت و افزایش تولید به بالاترین سطح آن در طول تاریخ، مهمترین سلاح عربستان است زیرا این کشور ذخایر مالی کافی برای چند سال آینده دراختیار دارد، در مقابل، ایران چنین امکانات مالی ندارد و نیازمند افزایش قیمت ها برای سود بیشتراست.

وی افزود: با کاهش بهای نفت، عربستان رقیب خود در آن سوی خلیج فارس را از کسب درآمد بیشتر محروم می کند و این همان جنگ نفت است.

استراتژی اوپک برای فشار بر رقیبان خود به منظور خروج از بازار از طریق افزایش هزینه تولید موفق بود ولی خطری برای ایران به شمار می رود که می خواهد جایگاه پیشین خود را در بازار جهانی انرژی بازیابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: