کد خبر: ۱۵۲۸۱۷
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
0
منابع کشتیرانی می‌گویند ایران در ماه اوت 406 میلیون تن ال پی جی برای صادرات به چین بارگیری کرده است.
صادرات ال پی جی ایران در ماه اوت افزایش می یابدپول‌نیوز- منابع کشتیرانی می‌گویند ایران در ماه اوت 406 میلیون تن ال پی جی برای صادرات به چین بارگیری کرده است که تقریبا به اندازه یک سوم بیشتر از متوسط صادرات ماهانه این کشور در هفت ماه نخست سال جاری بوده و به سطوح قبل از تحریم‌ها بازگشته است.

ایران همچنین در ماه اوت 50 هزار تن ال پی جی به کشورهای همسایه و عمدا عراق صادر کرده است.

با احتساب این مقادیر مجموع صادرات ال پی جی ایران در هشت ماه اول 2015 به حدود دو میلیون و 600 هزار تن می‌رسد که عمدتا به چین صورت گرفته است. ایران همچنین سال گذشته بیش از سه میلیون تن ال پی جی صادر کرد که بخش عمده‌ای از آن به چین و مقداری به عراق صادر شد.

صادرات گاز طبیعی مایع ایران طی 2.5 سال به تدریج به سطوح قبل از تحریم‌ها که سالانه بیش از چهار میلیون تن بود بازگشته که عمدتا به دلیل دسترسی به نفت‌کش‌ها است.

منابع کشتیرانی می‌گویند، قبل از آمار ماه اوت که بالاترین سطح از می 2013 بوده است، صادرات ایران به طور تدریجی افزایش یافته و به 308 هزار تن در ژوئن 2015 رسیده اما در ماه ژوییه به حدود 270 هزار تن بازگشته است.

ناظران هم‌اکنون در حال بررسی مقدار صادراتی ال پی جی ایران پس از لغو تحریم‌ها هستند که تحلیل‌گران آن را دو میلیون تن تخمین می‌زنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صادرات ، ال پی جی ، ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: