April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۷۰۱
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
0
شاید برخی از این مدل ها ظرفیت تبدیل شدن به خودروهایی برای تمام دوران را داشته باشند و این موردی است که برای مشخص شدن میزان واقعیت آن باید یک یا دو دهه دیگر منتظر بمانیم.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - ارائه تحلیل ها و ارزیابی های مختلف در حوزه خودرو مساله چندان جدیدی نیست. این حوزه آنچنان پرمخاطب است که هر لحظه یک مطلب پربیننده در رابطه با آن منتشر می شود. بهترین خودروها، پرفروش ترین ها و یا قدرتمندترین ها عناوین گزارش هایی هستند که با توجه به سرعت بالای تکنولوژی در این حوزه در کمترین زمان ممکن بروزرسانی می شوند. اما در این میان بخشی نیز وجود دارد که در برابر این سرعت و فناوری با قدرت خودنمایی می کند به عبارت دیگر در حوزه خودرو محصولاتی وجود دارند که به هر میزان از تاریخ تولید خود فاصله بگیرند از محبوبیت آنها چیزی کم نمی شود و همواره به عنوان یک خاطره خوب هماره مصرف کنندگان هستند. حال این شکل خاطره سازی بستگی به نوع مخاطب دنیای خودرو نیز دارد. یکی عاشق محصولات عضلانی و قدرتمند دهه 60 و 70 می شود و از شنیدن صدای غرش موتور آنها لذت می برد و دیگری از خدمات مناسبی که یک خودرو طی سال ها در اختیارش قرار داده لذت برده و آنرا به عنوان یک محصول خانوادگی قابل احترام می ببیند.

اما برای امروز گزارشی جالب از میزان محبوبیت خودروهای خیابانی داریم که چند سالی از ارائه آنها به بازار می گذرد اما به اعتقاد کارشناسان و بر اساس نظرسنجی ها همچنان ارزش خرید بسیار بالایی دارند. شاید برخی از این مدل ها ظرفیت تبدیل شدن به خودروهایی برای تمام دوران را داشته باشند و این موردی است که برای مشخص شدن میزان واقعیت آن باید یک یا دو دهه دیگر منتظر بمانیم.

تویوتا پریوس

به اعتقاد مصرف کنندگان، نسل دوم تویوتا پریوس یکی از بهترین خودروهایی است که طی چند ساله اخیر همچنان ارزش خرید خود را حفظ کرده و گزینه بسیار مناسبی برای خریداران به شمار می رود. مصرف سوخت بسیار مناسب در سیکل شهر و بزرگراه از جمله مهمترین مزیت های این خودرو است. پریوس نسل دوم با متور 98 اسب بخار قدرت مانور مناسبی نیز دارد.

تویوتا آوالن

یکی از بهترین سدان های خانوادگی است که همه مدل های آن پرطرفدار بوده است. بر اساس نظرسنجی ها مدل 2009 این خودرو کماکان ارزش خرید بسیار بالایی ددارد. مدل 2011 نیز با نقداری هزینه بیشتر گزینه بی نظیری محسوب می شود.

هیوندای النترا

هیوندای النترا از محبوب ترین خودروهای خانوادگی تولیدی خودروساز کره ای است.  مدل 2007 همچنان ارزش خرید بسیار بالایی دارد. مدل 2011 نیز گزینه مناسبی است. این خودروی 173 بخاری علاوه بر قدرت مناسب برای شهر و جاده، مصرف سوخت بهینه ای دارد.

هوندا آکورد

آکورد را همه نسل ها دوست دارند از افراد میانسال گرفته تا جوانان عاشق تیونینگ و البته مسن تر ها! این خودرو به علت طراحی بی نظیر خود همواره مورد توجه قرار دارد. با پرداخت هزینه ای مناسب می توان یک مدل 2008 را تهیه کرد. نمونه 4 سیلندر آن تا 190 اسب خروجی دارد و اگر خواهان قدرت بیشتری باشید نمونه 6 سیلند 271 اسب بخاری نیز در بازار وجود دارد.

فورد فوژن

یکی از بهترین سایز متوسط های جهان است.  در سه مدل قابل تهیه است؛ 4 سیلندر، 6 سیلندر و هیبریدی. البته برای یک خرید مناسب بهتر است بدنبال مدل 2010 آن باشید که با هزینه ای بسیار مناسب قابل تهیه است. البته مدل 2007 آن نیز در صورت سلامت کامل بسیار جلب نظر می کند.

هوندا فیت

خودرویی با اندازه بسیار مناسب برای رانندگی در شهر است که مدل 2007 آن همچنان ارزش خرید بالایی دارد. این کوچولوی جمع و جور از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با خروجی 130 اسب بخار استفاده می کند که بیانگر توانایی های فیت است.

ولو سی 70

یکی از بهترین کانورتیبل های غیر صفر کیلومتر بازار است. خودرویی خوش ساخت و ایمن با موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر که خروجی برابر با 227 اسب بخار دارد.

هوندا سی آر- وی

اگر خوش شانس باشید می توانید یک مدل 2010 سالم آنرا در بازار بیابید. این خودرو امکانات بسیار مناسبی دارد و موتور آن توانی برابر با 185 اسب بخار دارد.

سوبارو آوت بک

نمونه های 2005 تا 2009 آن همچنان ارزش خرید بالایی دارند. این شاسی بلند را طرفداران سرعت نیز دوست دارند زیرا در موتور 4 سیلندر آن از یک توربوشاژر استفاده شده که تا 243 اسب بهار خروجی می دهد.

تویوتا هایلندر

این اس یو وی از سال 2001 تا کنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. در دو مدل 4 و 6 سیلندر در بازار موجود است.

مزدا سی ایکس 9

در این لیست جای مزدا حقیقتا خالی بود. این شاسی بلند زیبا از یک موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری استفاده می کند. این مجموعه خروجی برابر با 273 اسب بخار دارد. نمونه 2007، 2012 و 2013 آن همچنان ارزش خرید بالایی دارند.

هوندا ادیسه

این مینی ون همچنان یکی از محبوب ترین خودروهای بازار است. از سال 1999 تا کنون ارزش بالای خرید خود را حفظ کرده است. مصرف سوخت ادیسه با توجه به سال ساخت آن فوق العاده به نظر می رسد. این مینی ون 248 اسب بخار خروجی دارد.

تویوتا تاکوما

یکی از بهترین پیکاپ های بازار است که همچنان ارزش خرید بالایی دارد. با دو موتور 4 و 6 سیلندر تولید شده است و مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد.

فورد اف-150

این خودروی افسانه ای آمریکا احتایج به معرفی ندارد. اگر خرید مدل های روز آن برایتان دشوار است می توانید یک نمونه 2009 سالم آنرا به قیمتی مناسب تهیه کنید. این هیولا با مصرف سوختی بسیار اقتصادی خروجی برابر با 365 اسب بخار دارد.

اینفینیتی جی 37

اینفینیتی جی 37 با طراحی بی نظیر خود همچنان حبوب بوده و ارزش خرید بالایی دارد. یک نمونه سالم آنرا با مقداری هزینه اضافی برای تزئینان جانبی می توانید به یک هیولای خیابانی تبدیل کنید. 328 اسب بخار خروجی و 269 پوندفوت گشتاور برای یک خودروی خیاباتی بسیار چشمگیر است.

ماستنگ جی تی

خوب سوارشدن به ماستنگ آرزوی هر علشق خودرویی است. با هزینه ای بسیار کمتر از مدل سال می توانید ک ماستنگ جی تی 2007 را تهیه کنید. موتور 8 سیلندر آن بسته به مدل از 300 تا 412 اسب بخار خروجی دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: