کد خبر: ۱۵۳۸۰۲
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
0
معاون وزير کشاورزی معتقد است: تمام فعالیت تحقیقاتی و کارشناسی در مزارع باید انجام پذیرد و اگر این اتفاق صورت گیرد، تحول ساختاری کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد.
پول‌نیوز - معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر جلوگیری از ناپایداری در عملکرد بخش کشاورزی، گفت: مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی باید بر مبنای کنترل تقاضا باشد به طوری که کمترین آسیب به این بخش وارد شود.

عباس کشاورز توصیه کرد: از لحاظ اخلاقی و حیثیتی نباید نسبت به مسائل و مشکلات موجود بی تفاوت باشیم و باید مسوولیت این بخش را بپذیریم.

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه موفقیت در کشاورزی با پایداری در عملکرد امکان پذیر است، تصریح کرد: عملکرد تولیدات کشاورزی نبض توسعه و خط قرمز ما است.

وی اضافه کرد: بنابراین بخش های تحقیقات دولتی و خصوصی باید کمک کنند تا عملکرد کشاورزی بهبود یابد و کشاورز باید قانع شود که عملکرد خوبی خواهد داشت بدین ترتیب تحول در ساختار عملکرد امری ضروری است.

وی افزود: دارندگان تکنولوژی تولید نهاده ها از جمله بذر باید در یک فضای رقابتی و آزاد بتوانند کشاورزان را نسبت به عملکرد خدمات ارائه شده قانع کنند.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان باید نسبت به عملکرد مطلوب اطمینان حاصل کرده و نهاد های دولتی و خصوصی و نهادهای اجرایی کمک کنند تا بتوانیم عملکرد را بهبود بخشیم.

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر حضور محققان و کارشناسان کشاورزی در مزارع، گفت: تمام فعالیت تحقیقاتی و کارشناسی در مزارع باید انجام پذیرد و اگر این اتفاق صورت گیرد، تحول ساختاری کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد.

این مقام مسوول در خصوص عملکرد کلزا در کشور افزود: عملکرد کلزا باید بالای 8/2 و 3 تن در هکتار باشد و مسوولان استان ها، بخش خصوصی، تولیدکنندگان و واردکنندگان باید بتوانند که رویکرد بالای 3 تن در هکتار داشته باشند.

به گفته وی، این عملکرد باید به تمام محصولات کشاورزی تسریع داده شود.

کشاورز خاطرنشان کرد: همچنین باید ساختاری تعریف شود که ارائه تکنولوژی بر مبنای نقطه خاص اقلیمی و نسخه های ارائه داده شده بر مبنای افزایش عملکرد باشد.

وی ادامه داد: استان ها در صف مقدم قرار دارند و باید به فعالیت خود در مزارع بیفزایند.

وی افزود: بخش خصوصی نیز از نظر کارشناسی باید توانمند شود زیرا راه پیشرفت، راه استفاده از تمامی تجربیات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: