May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۹۲۳
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
0
صدور ضمانتنامه ارزی و توسعه پیما‌ن‌های پولی دوجانبه و چندجانبه در دستور کار است
صدور ضمانت نامه های ارزی در دستور کار بانک توسعه صادراتپول‌نیوز- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام آمادگی این بانک برای پیوستن مجدد به سوییفت، از تمایل بانک های طراز اول کشورهای مختلف برای برقراری روابط بانکی و برنامه ریزی برای استفاده از خطوط اعتباری خارجی خبر داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، آقاي دكتر علي صالح آبادي در نشست مطبوعاتي صبح امروز در محل وزارت امور اقتصادي و دارايي به تبيين نقشه راه  اين بانك در دوران پساتحريم پرداخت و گفت: در آينده نزديك نقل و انتقالات سريع و ارزان وجوه از هر نقطه به هرنقطه جهان امكانپذير خواهد شد و درنتيجه انتقال اين منابع به داخل و هدايت آن به سمت توليد، صادرات رونق خواهد گرفت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات درباره اثرات رفع تحریم با اشاره به این که این بانک مذاکرات خود را با کشورهای متعدد آغاز کرده است، گفت: توسعه‌ پیمان‌های پولی دو جانبه، گشایش اعتبار اسنادی و همچنین افزایش تعداد کارگزاران بین‌المللی از جمله برنامه‌های این بانک در پساتحریم است.

وی از آغاز صدور ضمانتنامه های ارزی بانکی در دوران پساتحریم خبر داد و گفت: به منظور كمك به صادرات خدمات فني و مهندسي كه در خارج از كشور برنده مناقصه اي مي شوند بايد امكانات صدور  ضمانتنامه ارزي براي اينگونه صادركنندگان را در بانك بيش از پيش فراهم كنيم.

صدور ضمانت نامه های ارزی در دستور کار بانک توسعه صادرات

      مهمترين پروژه هاي تامين مالي شده بانك توسعه صادرات

 
به گفته دكتر صالح آبادي ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار است.

وي با اشاره به راه‌اندازی خط سوم انتفال برق ارمنستان اظهار کرد: سرمایه مورد نیاز برای این طرح 107 میلیون یورو است که 83 ميليون يورو از آن را بانک توسعه صادرات تامين مالي مي كند و قرار است تا اوایل سال 1396 این طرح کامل شود. احداث خط سوم انتقال برق ارمنستان کمک می‌کند که ظرفیت انتقال برق به ارمنستان نیز دو برابر خواهد شد.

دكتر صالح آبادي افزود: بانک توسعه صادرات برای احداث و تجهيز فاز يک بندر شهيد بهشتی چابهار 334 ميليون دلار اختصاص داده است و با مشارکت صورت گرفته ظرفیت بارگیری این بندر از2.5 میلیون تن فعلی به 8.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی از همکاری این بانک در اجرای پروژه پتروشیمی بوشهر از انتهای سال گذشته با رقم قرارداد 2.2  ميليارد یورو از طریق فاینانس خارجی خبر داد و افزود: پتروشيمي بوشهر از مواردي است كه به جاي استفاده از منابع صندوق توسعه ملي از فاينانس خارجي در بانك توسعه صادرات استفاده شده است.

     80 درصد تسهيلات بانك ارزي است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات مانده تسهیلات این بانک در پایان مردادماه امسال را 98 هزار میلیارد ریال با افزایش ده درصدی نسبت به اسفندماه سال گذشته عنوان کرد و افزود: از این رقم 80 درصد ارزی و 20 درصد به صورت ریالی پرداخت شده است كه اين امر بيانگر وضعيت ارزي اين بانك است.

دكتر صالح آبادي ادامه داد: در سال 93 حدود 44 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که 16 درصد نسبت به سال 92 رشد داشته است. تا پایان مردادماه سال 94 حدود 23 هزار میلیارد ریال توسط بانک پرداخت شده که 60 درصد آن سرمایه در گردش و 40 درصد مربوط به طرح ها و پروژه ها بوده است.

وي در تشريح وضعيت اعطاي تسهيلات به بخش هاي مختلف دربانك توسعه صادرات گفت: شش درصد تسهیلات به کشاورزی و شیلات، 57 درصد به صنعت و معدن، 11 درصد به برق و گاز و آب، 15 درصد حمل و نقل و 10 درصد به بازرگانی و خدمات توزیع شده است.

     حساب بانك توسعه صادرات هرگز قرمز نيست  

دكتر صالح آبادی تاكيد كرد: این بانک هیچ گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و حسابش نزد بانک مرکزی قرمز نیست.

به گفته دكتر صالح آبادي رتبه اعتباری بانک توسعه صادرات پس از برجام از سوي موسسه كاپيتال اينتليجنس بررسي شده و چشم انداز بلند مدت ارزي اين بانك از وضعیت باثبات به وضعیت مثبت ارتقاء یافته است.

اختصاص رتبه 516  براي بانک توسعه صادرات در بين 1000 بانک برتر جهان توسط بنكر و فقدان بند حسابرسي در جلسه مجمع عمومي اين بانك براي سال 1393،  كسب مقام اول مبارزه با پولشويي بانك توسعه صادرات ايران در بين 33 بانك و موسسه اعتباري و كسب رتبه اول بعنوان بنگاه اقتصادي پيشرو در حوزه نظام ها و ساختارهاي مديريت سلامت اداري در چهارمين دوره نظام ارزيابي سلامت اداري از جمله رويدادهاي مهمي بود كه دكتر صالح آبادي به آن اشاره كرد.

      سامانه ردا در بانك توسعه صادرات از امروز راه اندازي مي شود

رييس هيات مديره بانك توسعه صادرات ايران اعلام كرد: مشتريان از امروز مي توانند درخواست اعتباري خود را به صورت آنلاين از طريق سايت بانك توسعه صادرات ايران و سامانه ردا رهگيري كنند.

مديرعامل بانك توسعه صادرات در حوزه بانكداري الكترونيك به افزايش سقف انتقال وجه برای اشخاص حقوقی از 100 به 300 میلیون تومان ، فراهم شدن امکان رهگيري و ارائه درخواست مشتری در  سامانه ردا، همراه بانك اندرويد در بستر اينترنت، چكاوك و سپام براي ضمانتنامه هاي ريالي اشاره كرد.

دكترصالح آبادي تعداد شعب این بانک را ۴۰ شعبه در کل کشور اعلام کرد و با بیان اینکه توسعه شعب، سیاست بانک نیست، گفت: براساس طرح خدمت، شعب بانکهای ملی و صادرات و بانك توسعه صادرات به طور متقابل خدماتي نظيرواريز وجوه، انتقال وجه و امور مربوط به چك را انجام مي دهند.

مديرعامل بانك توسعه صادرات از تهیه مدلهای بانکداری شرکتی و اجرای آزمایشی آن از سه شعبه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: افزایش سرمایه نقدی بانک در دستور کار دولت قرار دارد اما درصورتيكه اين امر در آينده نزديك محقق نشود ، از شيوه هايي چون انتشار اوراق و ضمانت مشتريان خوش حساب نزد بانك هاي ديگر براي دريافت تسهيلات براي كمك به صادرات غير نفتي بهره خواهيم برد.

مديرعامل بانك توسعه صادرات در پاسخ به سوالي در خصوص بانك مشترك ايران و ونزوئلا گفت: قرار است برنامه هاي جديدي در شرايط پساتحريم از سوي اين بانك ارائه شود و با برداشته شدن تحريم ها فعاليت هاي اين بانك در حمايت از مبادلات ارزي از سر گرفته شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: