کد خبر: ۱۵۴۵۶۲
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
0
وزیر خارجه ایران ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق، زمینه‌های تسهیل تبادلات تجاری و حل مشکلات پیمانکاران ایرانی در آن کشور را مورد پیگیری قرار داد.
دیدار وزیر اقتصاد و دارایی عراق با ظریفپول‌نیوز- «هوشیار زیباری» وزیر اقتصاد و دارایی عراق و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز یکشنبه در تهران، آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

هوشیار زیباری با تبریک به دولت و ملت ایران بخاطر موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، توافق حاصله را معقول، مفید و به نفع ملت ایران و منطقه ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مشترکات تاریخی و راهبردی دو کشور، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم و در جهت تقویت همبستگی و وحدت ملی در کشورش را مورد قدردانی قرار داد.

وزیر اقتصاد و دارایی عراق ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی فیمابین، روابط دو کشور را رو به جلو توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این روابط شاهد تقویت و گسترش روزافزون باشد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط بسیار دوستانه و برادرانه حاکم بین دولت و ملت ایران و عراق، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همکاری‌های فیمابین را امری ضروری در راستای تأمین منافع دو ملت برشمرد.

وی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق، زمینه‌های تسهیل تبادلات تجاری و حل مشکلات پیمانکاران ایرانی در آن کشور را مورد پیگیری قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای، برای رهبران و سیاستمداران عراقی در جهت تقویت وحدت، امنیت و ثبات در آن کشور آرزوی توفیق کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: عراق ، ظریف ، وزیر اقتصاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: