May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۷۳۴
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
0
مدیرکل دفتر صادرات گمرک با بیان اینکه کالاهای صادراتی ایران اغلب به کشورهای چین، عراق، امارات، هند و افغانستان صادر می شود، تصریح کرد: در 5ماهه نخست امسال 17میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی عمده کالاهای صادراتی ایران به دیگر کشورها است.
پول‌نیوز - مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری سه میلیارد و ٥٦٢ میلیون دلار میعانات گازی به خارج از کشور صادر شده است.

حسن علیدوستی با بیان آنکه میزان صادرات میعانات گازی نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی پنج درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال هشت میلیون و ٢٠٥ هزار تن میعانات گازی صادر شده است.

وی افزود: از نظر قلم کالا، گازهای نفتی و هیدروکربن ها، پروپان مایع شده، قیر نفت، پلی اتیلن، گاز بوتان مایع شده و محصولات آهن و فولاد به ترتیب بیشترین صادرات کالا را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با بیان اینکه کالاهای صادراتی ایران اغلب به کشورهای چین، عراق، امارات، هند و افغانستان صادر می شود، تصریح کرد: میعانات گازی و محصولات پتروشیمی عمده کالاهای صادراتی ایران به این کشورها است.

وی با بیان آنکه در مجموع در پنج ماهه نخست امسال ١٦ میلیارد و ٩٣٩ میلیون دلار کالا توسط گمرک ایران از کشور صادر شده است، گفت: این میزان کالا از نظر وزنی ٣٨ میلیون و ٨٦٦ هزار تن بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: