May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۸۰۱
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
0
 پول‌نیوز- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: جایگزین کردن بیشتر اسب کاسپین با اسب‌های (پونی)‌ وارداتی گامی موثر برای حفظ و توسعه این میراث ارزشمند است.

چهارمین همایش بین‌المللی و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین، روز گذشته در گیلان آغاز به کار کرد و تا هجدهم شهریورماه جاری ادامه دارد و کشورهایی همچون انگلستان، آمریکا، ایرلند، کانادا، سوئد، فرانسه، بلژیک و سوییس از جمله کشورهای شرکت کننده در این همایش هستند.

حسن رکنی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: توسعه گردشگری ورزشی با محور اسب کاسپین موجب رونق صنعت گردشگری و نیز اشتغال‌زایی در استان و کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: هفت توده نژاد اسب در ایران وجود دارد که منطقه زیستی این اسب‌ها از شمال تا جنوب ایران، گسترده شده و مهمترین آنها کاسپین، دره ثوری، ترکمن و کرد هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: حدود یک میلیون رأس از تک سمیان در ایران وجود دارند، این جمعیت به عنوان ثروت ملی کشور محسوب شده و باید به صورت هوشمند، مدیریت شوند.

رکنی خاطرنشان کرد: مقدمات خوبی در این ارتباط انجام شده که تالیف کتاب تبارنامه اسب کاسپین یکی از این مقدمات است.

وی تصریح کرد: معرفی سرمایه‌های موجود و اشتغال‌زایی در مراکز پرورش و جایگزین کردن بیشتر اسب کاسپین با اسب (پونی) های وارداتی، می تواند با مشارکت هرچه بیشتر علاقه‌مندان، موجبات شناخت، معرفی، رونق‌بخشی و سرمایه‌گذاری افزون این نژاد را میسر کند و گامی موثر برای حفظ و توسعه این میراث ارزشمند برداشته شود.

دالتون - رییس انجمن جهانی اسب کاسپین - نیز گفت: در حال حاضر 2000 اسب کاسپین در جهان شناسنامه دارند که در تلاشیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان زیستگاه اصلی این اسب اصیل در جهان است، اظهار کرد: طبق آمارها بیش از 29 هزار رأس اسب کاسپین در این استان زندگی می کنند که از این تعداد، بیش از 120 رأس از آنها شناسنامه دارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: