کد خبر: ۱۵۴۸۴۷
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
۱
رده بندی های جهانی در قسمت ساختمان های بلندمرتبه تغییراتی یافته زیرا چینی ها از یک آسمانخراش جدید رونمایی کرده اند که رده دوم را پس از برج خلیفه به خود اختصاص داده است، البته در این رده بندی ساختمان ها مدنظرند نه تمامی سازه ها همچون برج های مخابراتی و...

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری -این روزها تمام شهرهای مطرح بین المللی برای خود یک نماد به شکل آسمانخراش ها یا برج های مخابراتی بسیار مرتفع دارند. احداث اینگونه سازه ها به نوعی تبدیل به نمایه ای از میزان پیشرفت شهرنشینی و تکنولوژی در جامعه میزبان شده است.

 همانطور که می دانید رکورد مرتفع ترین سازه جهان در اختیار برج خلیفه در شهر دبی است. این برج با 163 طبقه تا 828 متر ارتفاع دارد. اما ظاهرا رده بندی های جهانی در قسمت ساختمان های بلندمرتبه تغییراتی یافته زیرا چینی ها از یک آسمانخراش جدید رونمایی کرده اند که رده دوم را پس از برج خلیفه به خود اختصاص داده است البته این رده بندی از منظر ساختمان های(آسمانخراش) بلندمرتبه بررسی شده (نه بلندترین سازه ساخت بشر) و برج های مخابراتی در آن حضور ندارند زیرا در این صورت آسمانخراش چینی رده دوم را از دست خواهد داد.

اخیرا تصاویری از یک آسمانخراش 117 طبقه به ارتفاع 596.5 متر در شهر تیانجین کشور چین منتشر شده که رتبه دومین آسمانخراش جهان را از آن چینی ها کرده است. ساخت این برج 7 سال قبل آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و ممکن است ارتفاع آن چند متر دیگر نیز افزایش یابد.

گفتنی است، در گذشته جایگاه دومین آسمانخراش جهان در اختیار برج شانگ های با 121 طبقه و 556.7 متر ارتفاع در شهر شانگ های(چین) بوده است.
در ادامه تصاویر مرتبط با دومین آسمانخراش جهان و تقدیر از تیم سازنده آنرا مشاهده خواهید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
11:28 - 1394/06/22
هرچقدر بسازن باز در برابر قدرت خدا کوچیکن. اگه یه تندباد شدید و یه رعد و برق شدید و زلزله و طوفان بیاد همه در هم میاد.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: