May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۹۷۴
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
0
در واقع از دو روز گذشته استان‌های غربی ایلام و کردستان به صورت محدود صادرات مرغ به کردستان عراق را آغاز کردند.
آغاز صادرات مرغ به کردستان عراقپول‌نیوز- خوشبختانه با تلاش مسئولان و بازدید وزیرجهاد کشاورزی ورئیس سازمان دامپزشکی عراق از ایران پس ازحدود دوماه ممنوعیت صادراتی در نهایت از 20 روز گذشته اولین محموله های صادراتی مرغ وارد کشور عراق شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در واقع از دو روز گذشته استان‌های غربی ایلام و کردستان به صورت محدود صادرات مرغ به کردستان عراق را آغاز کردند.

براین اساس در هفته جاری مکاتباتی از اقلیم کردستان عراق  مبنی بر آزاد شدن صادرات مجدد مرغ ازایران ارسال شده  و به همین خاطر ما نیز اطلاع رسانی آن را برای اعضا در همین هفته انجام دادیم.

در واقع از دو روز گذشته استانهای غربی ایلام و کردستان به صورت محدود صادرات به کردستان عراق را شروع کرده و درحالیکه استان های دیگرطی هفته جاری نیز پس از مجوزهای لازم ازسوی سازمان دامپزشکی و سفارت، صادرات خود را به کردستان عراق آغازخواهند کرد اما از سویی تا کنون کشور افغانستان مکاتبه ای به ایران دراین زمینه نداشته است.

متوسط مرغ زنده درب مرغداری 4هزار 600 تومان وبرای مصرف کننده به طور متوسط در مراکز مختلف7 هزارتومان است به گونه ای که با توجه به شرایط 45 روز گذشته که قیمت جوجه به طور متوسط حدود 400 تومان افزایش داشته باید قیمت منطقی مرغ برای مصرف کننده میانگین 7هزارو400 الی 7 هزارو500 باشد تا سود مرغدار و سایر بخش ها در آن متصور شود.
 
همچنین صادرات به تنهایی نمیتواند ضامن بالا بودن قیمت مرغ شود زیرا تجار عراقی با یک قیمت مشخص وثابتی که معمولا بین 6 هزارو 200 الی 6هزارو500 تومان آن راخریداری میکنند در حالیکه این قیمت زیر قیمت تمام شده ای است که ارگان های دولتی ووزیر جهاد اعلام کردند زیرا اگر مبنای صادرات بر این قیمت باشد باید یارانه صادراتی به صادرکننده یا به مرغداری که محصولش را با قیمت پایین عرضه کرده پرداخت شود.

براساس این گزارش؛ صادرات هر کالایی از جمله مرغ ،مشروط بر اینکه صادرات آن را به هر قیمتی نپذیریم میتواند ثبات تولید را به همراه داشته باشد واز سویی همانند سیاست کشورهای دنیا برای حفظ بازار صادراتی باید در داخل کشور برای تولید کننده وصادر کننده یارانه صادراتی در نظر گرفته شود به گونه ای که با کاهش هزینه های تولید در ماه جاری به مرغ صادراتی یارانه ای تعلق نگیرد تا حقوق مصرف کننده وتولید کننده حفظ شود.

در این راستا عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغدارن گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهارداشت: پس از حدود دو ماه ممنوعیت صادراتی در نهایت از 20 روز گذشته اولین محموله های صادراتی مرغ وارد کشور عراق شد.

وی افزود: صادرات مرغ به کردستان عراق به صورت محدود در این هفته از سوی دو استان غربی ایلام وکردستان شروع شده که طی هفته جاری دیگر استان ها نیز پس از مجوزهای لازم از سوی سازمان دامپزشکی و سفارت صادرات خود را شروع خواهند کرد.

حجت در ادامه بیان کرد: متوسط قیمت مرغ زنده درب مرغداری حدود 4 هزارو 600 تومان و برای مصرف کننده به طور متوسط در مراکز مختلف 7 هزار تومان است به گونه ای که با توجه به شرایط 45 روز گذشته قیمت جوجه به طور متوسط 400 تومان اضافه شده باید قیمت منطقی مرغ برای مصرف کننده میانگین 7 هزارو 400 الی 7 هزارو 500 باشد تا سود مرغدار وسایر بخشها درآن متصور شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضرعرضه مرغ در بازار بر پایه جوجه 45 الی 50 روز گذشته است اما با توجه به قیمت جوجه که در یک ماه اخیر با روند مثبتی همراه بوده قطعا این امردر آینده در قیمت تمام شده محصول تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: صادرات هر کالایی از جمله مرغ، مشروط بر اینکه صادرات آن را به هر قیمتی نپذیریم میتواند ثبات تولید را به همراه داشته باشد واز سویی همانند سیاست کشورهای دنیا برای حفظ بازار صادراتی باید در داخل کشور برای تولید کننده وصادر کننده یارانه صادراتی در نظر گرفته شود به گونه ای که با کاهش هزینه های تولید در ماه جاری به مرغ صادراتی یارانه ای تعلق نگیرد تا حقوق مصرف کننده وتولید کننده حفظ شود.

براساس این گزارش؛ خوشبختانه پس از حدود دو ماه ممنوعیت صادراتی در نهایت از 20 روز گذشته اولین محموله های صادراتی مرغ وارد عراق شده واز سویی در این هفته پس از مکاتبات کردستان عراق به ایران صادرات به این کشور به صورت محدود توسط استانهای غربی ایلام وکردستان آغاز شده واستانهای دیگر نیز طی هفته جاری پس از دریافت مجوز صادرات خود را  به این کشور را شروع خواهند کرد.
برچسب ها: صادرات ، مرغ ، کردستان ، عراق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: