کد خبر: ۱۵۵۰۵۰
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
0
یکی از طرفداران داعش در توئیتر درحالی از استقبال این گروه برای کمک به پناهجویان نوشت که مردم سوریه از ترس تروریست های تکفیری به کشورهای اروپایی فرار می کنند.
پول‌نیوز- طبق گزارش های سازمان ملل متحد در اثر درگیری های موجود در سوریه، در طول 4 سال اخیر 250 هزار سوری کشته و تعداد آواره ها و پناهجویان این کشور به حدود 11 میلیون نفر رسیده است.

سوریه 22 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد هم اکنون حدود 4 میلیون نفر آواره شده و به خارج از این کشور فرار کرده اند و به دیگر کشورهای همسایه و غیرهمسایه رفته اند. همچنین حدود 7 میلیون نفر از مردم سوریه نیز پس از آوارگی به دیگر مناطق کشور خود رفته اند.

هم اکنون هزاران نفر از پناهجویان سوریه در مسیر مهاجرت به سمت کشورهای اروپایی هستند، در این میان یکی از طرفداران داعش، با انتشار تصاویر  کودکان پناهجو در توئیتر خود، نوشت:

"پناهجویان عزیز، داعش به شما خوش آمد می گوید"

 این در حالیست که مردم سوریه از ترس داعش، به کشورهای اروپایی پناه می برند.

مهمان نوازی به سبک داعش

به تازگی با مرگ کودک سه ساله سوری و انتشار تصاویرش در فضای مجازی، مردم سراسر جهان متوجه آوارگان سوری شده و در تلاشند تا به این افراد کمک کنند، از سوی دیگر انتشار ویدئویی درباره ضرب و شتم یک پناهجو توسط خبرنگار مجارستانی در مرز این کشور سبب شد تا دل سنگ داعشی ها به درد آمده و پناهجویان را به شهرهای تحت سلطه خود دعوت کنند.


گفتنی است؛ مؤسسه آمریکایی بروکینگز با انتشار گزارشی اعلام کرد که بر اساس بررسیهای انجام شده طی سپتامبر تا دسامبر سال گذشته میلادی حدود ۴۶ هزار حساب کاربری در پایگاه ارتباط اجتماعی توئیتر از طریق حامیان گروه تروریستی داعش مدیریت می شد.

بر اساس این گزارش اغلب این حسابهای کاربری در مناطق تحت سیطره داعش در عراق و سوریه و همچنین در عربستان سعودی مدیریت می شد.

کاربران این حسابها سه چهارم به زبان عربی، ۲۰ درصد به زبان انگلیسی و شش درصد نیز به زبان فرانسوی تکلم می کردند.

در این گزارش ضمن تاکید بر فعالیت گسترده صاحبان حساب کاربری وابسته به گروه تروریستی داعش یکی از علتهای موفقیت این گروه تروریستی را در فضای مجازی فعالیت گسترده حامیان آن در توئیتر دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: