May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۵۰۵۵
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
0
پول‌نیوز - مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: با پایان موفقیت آمیزعملیات اجرایی اخذ انشعاب از خط لوله پنجم سراسری گاز کشور بوسیله این پروژه پالایشگاه فاز 13 در سه ماهه نخست سال آینده، شیرین سازی گاز را آغاز می کند و راه اندازی اولیه فازهای 22 تا 24 این میدان نیز شتاب گرفت.

پیام معتمد افزود: هدف از اجرای این عملیات که در قالب یک برنامه فشرده انجام شد و پالایشگاه این فاز را به خط لوله 56 اینچ سراسری گاز ترش متصل کرد، تسریع در راه اندازی اولیه فازهای 13، و 22 تا 24 میدان مشترک پارس جنوبی است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، علاوه بر آماده سازی اولیه پالایشگاه های فاز های 13 و 22 تا 24 تا پیش از برداشت گاز از حوزه مخزنی این فازها، عملیات شیرین سازی گاز در پالایشگاه های خشکی این دو طرح برای تامین نیازهای کشور انجام خواهد شد.

معتمد با اشاره به این که عملیات دریافت انشعاب از خط لوله ششم گاز کشور نیز پیش از این انجام شده است ادامه داد: اجرای این دو طرح در چارچوب مدیریت موثر و به پشتوانه تجارب پیشین پیمانکار ایرانی این پروژه، با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن به انجام رسیده است.

مجری فاز 13 پارس جنوبی گفت: عملیات دریافت انشعابات از خط لوله پنجم و ششم سراسری بدون هیچ گونه اشکال و دوباره کاری در جوش های مختلف به اجرا درآمد که در مقایسه با وسعت چنین عملیاتی در سطح مگا پروژه های پارس جنوبی، رکوردی ویژه و با اهمیت محسوب می شود.

معتمد همچنین از اتصال پست برق 132 کیلوولت فاز 13 پارس جنوبی به شبکه تامین برق پارس 2 تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، شرایط آماده سازی تاسیسات پالایشگاه خشکی فاز 13 برای دریافت خوراک گاز ترش خشک در سه ماهه نخست سال 1395 برقرار خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی بخش خشکی فاز 13 میدان مشترک پارس جنوبی به بیش از 83 درصد رسیده است.

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی هم اکنون توسط کنسرسیومی ایرانی متشکل از شرکتهای پتروپایدار ایرانیان، مپنا و صدرا و شماری از سازندگان و پیمانکاران داخلی در سایت دو منطقه پارس ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست اجراست.

هدف از طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی تولید روزانه 50میلیون مترمکعب گاز طبیعی شیرین شده، 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، سالانه 1.1میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

میدان گازی پارس جنوبی با مساحت 3700 کیلومتر مربع در 150کیلومتری جنوب غربی بندر عسلویه در آب های خلیج فارس و روی خط مرزی مشترک ایران و قطر قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: