May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۵۷۱۵
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
0
پول‌نیوز- قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت : صادرات 180 هزار تن پسته از ایران، پارسال یک و نیم میلیارد دلار ارز عاید کشور کرد.

جهانگیر عرب، چهارشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی پسته ایران در دامغان اظهار داشت: سالانه 336 هزار تن پسته از سطح 460 هزار هکتار باغ پسته کشور برداشت می شود.

استاندار سمنان نیز در این جشنواره با اشاره به نیاز محدود نهال پسته به آب گفت : با توجه به خشکسالی ها و بر اساس ضوابط تغییر الگوی کشت ، باغ های پسته در استان سمنان باید توسعه یابد .

محمد وکیلی افزود : در استان سمنان 16 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد و پیش بینی می شود امسال بیش از 40 هزار تن پسته به ارزش شش هزار میلیارد ریال در این استان تولید شود .

جشنواره ملی پسته از امروز با هدف معرفی پسته دامغان به عنوان با کیفیت ترین پسته ایران با حضور 300 تاجر داخلی و خارجی در دامغان آغاز شده است و تا بیست و هفتم شهریور ماه ادامه دارد .

در این مراسم استاندار سمنان نشان طلایی پسته ایران را به سفرای تاجیکستان و یمن در ایران اهدا کرد.

برپایی بیش از 50 غرفه عرضه محصولات و صنایع دستی دامغان و پسته دامغان و کارگاه های آموشی پرورش نهال پسته از برنامه های دیگر این جشنواره است .

در شهرستان دامغان 14 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد .

فاصله دامغان تا مرکز استان سمنان 113 کیلومتر است.

دامغان (صد دروازه) از شهرهای باستانی و قدیمی ایران است که مرکز ایالت کومش بوده و مورخین این شهر را پایتخت اشکانیان می دانند. این شهرستان حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: