کد خبر: ۱۵۵۹۲۳
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
0
اگرچه در این نمایشگاه نام اشخاص به صورت آشکار بیان نشده است، اما از نوع تزئین فضای اطراف این مجسمه و شکل آنها می توان شخصیت ها را شناخت. یکی از مجسمه های این موزه که یادآور نخست وزیر اسبق تایلند است، مردی را نشان می دهد که ستون ساختمان های مختلف را بعلیده است.
پول‌نیوز - موزه فساد در تایلند با نمایش مجمسه 10 پرونده بزرگ فساد در این کشور و با هدف افزایش آگاهی عمومی از تاثیرات فساد در توسعه این کشور رونمایی شد.

اگرچه در این نمایشگاه نام اشخاص به صورت آشکار بیان نشده است، اما از نوع تزئین فضای اطراف این مجسمه و شکل آنها می توان شخصیت ها را شناخت.

یکی از این مجسمه ها مربوط به زن و مردی است که در پشت کیسه های برنج قرار دارند، که این مجسمه یادآور اتهام فساد طرح یارانه برنج است که یینگلوک شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند براثر این اتهام از کار برکنار شد.

راه‌اندازی موزه فساد در تایلند (+عکس)

مجسمه دیگر مردی را نشان می دهد که ستون ساختمان های مختلف را بعلیده است و این مجسمه نیز اشاره به فساد مالی آبهیسیت وجاجیوا، نخست وزیر اسبق تایلند دارد که وی نیز پس از یک دوره آشوب سیاسی در تایلند پست نخست وزیری را از دست داد.

راه‌اندازی موزه فساد در تایلند (+عکس)

به نوشته روز شنبه شبکه خبری آسیا، در این موزه همچنین مجسمه هایی از کارمندان دولتی و برخی فسادهای مربوط به صنعت تلویزیون این کشور نمایش داده شده است.

راه‌اندازی موزه فساد در تایلند (+عکس)

پارمون سوتیونگ، رییس مبارزه با فساد تایلند که بنیانگذار این موزه است، گفت این موزه موارد فساد که حل نشده را با هدف اطلاع رسانی عمومی از آنها در معرض دید عموم قرار داده است.

راه‌اندازی موزه فساد در تایلند (+عکس)

این موزه به طور موقت تا روزهای پایانی ماه جاری میلادی در بانکوک دایر است و پیش بینی می شود پس از این مدت، مجسمه ها در مرکز مبارزه با فساد تایلند نگهداری شوند.

راه‌اندازی موزه فساد در تایلند (+عکس)

این مقام تایلندی گفت در آینده ای نزدیک نیز موزه دیگری از فسادهای مالی این کشور که در گذشته رخ داده اند، برپا می شود تا تاثیرات منفی آن بر توسعه کشور نشان داده شود.

برخی از تحلیلگران تایلند این موزه را کاملا سیاسی خوانده و آن را عاملی برای فاسد خواندن دولت های گذشته دانسته اند که از طریق انتخابات قدرت را در دست گرفته بودند.

برچسب ها: موزه فساد ، تایلند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: