کد خبر: ۱۵۶۴۱۲
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح قانون مالیات بر خانه‌های خالی دیگر شاهد بازار سیاه مسکن نخواهیم بود.
اجرای قانون مالیات سایه سنگین بر خانه‌های خالیپول‌نیوز- ابراهیم نکو نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در خصوص قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: افراد سودجو برای منافع شخصی خود سعی می‌کنند که با سالم نگه داشتن مسکن‌ در مواقع ضروری با میل خودشان نسبت به تعیین اجاره‌خانه‌ها و رهن آنها اقدام نمایند که با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی دست این گونه افراد بسته می‌شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی افراد نمی‌توانند خانه‌های خالی به وفور داشته باشند و تا زمانی که موردنظر آنها است خانه‌های خود را خالی نگه دارند و با این شرایط است که مسلما می‌توانند نسبت به کاهش نرخ اجاره‌های مسکن تأثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجرای این طرح مسلما نبض بازار مسکن در اختیار یک عده خاص قرار نمی‌گیرد و این بازار در اختیار عده ویژه‌ای که بتوانند متناسب با نیازهای خود و متناسب با منافع خودشان تعیین قیمت کنند نخواهد بود.

نکو همچنان در ادامه بیان کرد: دولت برای این طرح راهکارهای زیادی دارد مبنی بر اینکه بتواند از روش‌های مختلف برای شناسایی مسکن‌های خالی اقدام کند و نسبت به اخذ مالیات‌های قانونی و آنچه که حق دولت است و مردم می‌توانند بپردازند اقدام نماید.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: با اجرای این طرح دیگر شاهد بازار سیاه مسکن نخواهیم بود و دولت و قانون‌گذار هم درصدد است که نظم بازار مسکن یک نظم عادی باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: