کد خبر: ۱۵۶۹۰۰
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
0
پول‌نیوز - بانک جهانی درباره خطر بالای تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به سرزمین های فلسطینی، در صورت ادامه وضع سیاسی و اقتصادی موجود میان این رژیم و فلسطینیان هشدار داد و اعلام کرد مردم این منطقه به دلیل ادامه محاصره فقیرتر شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بانک جهانی روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تداوم وضع کنونی به طور بالقوه منجر به ناآرامی های سیاسی و اجتماعی در سرزمین های اشغالی خواهد شد.

بانک جهانی افزود: به طور خلاصه، وضع کنونی پایدار نیست و خطر وقوع درگیری های بیشتر میان دوطرف و ناآرامی اجتماعی زیاد است.

براساس آمار بانک جهانی، میزان جمعیتی که زیر خط فقر زندگی می کنند در غزه به 39 درصد و در کرانه باختری به 16 درصد کل جمعیت فلسطینیان رسیده است.

بیانیه بانک جهانی می افزاید: فلسطینیان برای سومین سال پیاپی به طور متوسط فقیرتر شده اند و حمایت کشورها و نهادهای کمک دهنده به ویژه برای باریکه جنگزده غزه در سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بانک جهانی افزود: میزان بی کاری به ویژه در میان جوانان غزه همچنان بالاست به گونه ای که از 60 درصد فراتر رفته است و 25 درصد فلسطینیان اکنون فقیر هستند.

براساس بیانیه بانک جهانی، حتی بدون دستیابی طرفین به توافق سازش نهایی، ظرفیت بالقوه پایدار صعودی در اقتصاد فلسطینیان وجود دارد؛ در صورتی که محدودیت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه در مورد آزادی نقل و انتقال افراد و کالا لغو شود.

در گزارش بانک جهانی با اشاره به رژیم صهیونیستی آمده است: محاصره نوار غزه توسط کشورهای همسایه باید برداشته شود.

براساس آمار بانک جهانی، میزان کنونی صادرات کالا از نوار غزه نسبت به دوره محاصره کامل این منطقه توسط رژیم صهیونیستی، تنها 6 درصد افزایش یافته که باید بیشتر شود.

بانک جهانی، پیشرفت تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در کرانه باختری را در مسیر کاهش کسر بودجه مالی، بسیار خوب ارزیابی کرده است.

بانک جهانی همچنین میزان رشد اقتصادی در سرزمین های فلسطینی را در سال جاری میلادی، 2.9 درصد پیش بینی کرده است.

برچسب ها: فلسطین ، فقر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: