May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۷۰۰۷
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
0
وی اظهار کرد: کار هنری باید مبتنی بر پژوهش های کاربردی باشد تا ماندگار تر شود، نگاه ما به پژوهش راهبردی است و استانها نیز در این زمینه آثار خود را تولید کنند.
پول‌نیوزرئیس حوزه هنری کشور گفت: چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی این پیام را دارد که چرخه تولید در حوزه هنری راه افتاده است.

در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره سراسری آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در اصفهان با قدردانی از همه عوامل برگزاری این جشنواره افزود: هدف و شعار ما در این جشنوار این است که نسبت به دوره قبل یگ گام پیش آمدیم.

وی با اشاره به شمار قابل توجه آثار ارائه شده به جشنواره افزود: در کشور مرکزی را سراغ نداریم که به این اندازه آثار هنری با ارزش تولید کرده باشد.

مومنی تصریح کرد: آثاری که تولید می شود باید به دست مشتری و مخاطب برسد و تبدیل به محصول شود تا موثر واقع شود.

وی با تاکید بر توجه بر مخاطب در آثار تولیدی اظهار کرد: باید در این زمینه موانع برداشته شود و در همه بخش ها آثار انتشار یابد.

رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه در این زمینه باید زیر ساخت های لازم فراهم شود، گفت: در سالهای اخیر زحمات زیادی در این زمینه کشیده شده است ولی باز جای کار دارد.

وی وظیفه هنرمندان در قبال مخاطب را یاد آور شد و افزود: هنرمند واقعی هنرمندی است که نسبت به مخاطب بی تفاوت نیست و این موضوع مستلزم شناخت است.
مومنی توجه به چهار مولفه مخاطب، محتوا، زبان و قالب هنری را در خلق آثار هنری مهم عنوان کرد و گفت: کار هنری یک نفره نیست بلکه تیمی است.

وی اظهار کرد: کار هنری باید مبتنی بر پژوهش های کاربردی باشد تا ماندگار تر شود، نگاه ما به پژوهش راهبردی است و استانها نیز در این زمینه آثار خود را تولید کنند.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندیهای فرهنگی، هنری و تاریخی اصفهان گفت: اصفهان راز و رمز این جاودانگی را از هنرمندانی که در طی قرن ها و سالها آثار خود را به جا گذاشته اند دارد و هر کس از هر جای دنیا به این شهر می آید آن را تحسین می کند.

همزمان با افتتاح چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در اصفهان، عمارت سعدی در این شهر نیز افتتاح شد. 

این ساختمان که از بناهای تاریخی اصفهان است پس از مرمت و بازسازی مورد استفاده قرار گرفت. 

نمایشگاهی از 370 اثر رشته های مختلف هنرهای تجسمی نیز همزمان با آغاز جشنواره برای بازدید هنرمندان و مردم گشایش یافت.

شب شعر ملی نیز با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان کشور، امشب در عمارت چهلستون اصفهان برگزار می شود. 

مراسم شب خاطره و رونمایی از 121 کتاب در روز چهارشنبه در میدان امام اصفهان از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام شده است. 

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری شامگاه پنجشنبه نهم مهر در سالن کوثر اصفهان برگزار می شود. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: هنر ، مومنی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: