May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۷۰۸۳
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
0
دور جدید مذاکرات و همکاری‌های شرکت ملی نفت ایران و پتروناس مالزی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی آسیا در تهران آغاز شد.
پول‌نیوز- با گذشت نزدیک به چهار سال از توقف ارتباط شرکت ملی نفت ایران و پتروناس مالزی، دور جدید همکاری های این دو غول نفتی تهران در تهران آغاز شد.

بر این اساس هفته جاری سمینار مشترک شرکت نفت مناطق مرکزی وابسته به شرکت ملی نفت ایران و پتروناس مالزی در تهران برگزار شد.

هدف از برگزاری این سمینار مشترک بین ایران و مالزی به منظور استفاده از تجارب و فرآیند کاری شرکت های نفت مناطق مرکزی ایران و پتروناس مالزی بوده است.

در این سمینار یک روزه کارشناسان اعزامی از شرکت پتروناس مالزی، استراتژی ها، راهکارها و عوامل موفقیت خود در عرصه های بین‌المللی را با مدیران و کارشناسان ایرانی مطرح کردند.

همچنین بحث و بررسی ساختار سازمانی، منابع انسانی و شیوه های آموزشی و مدیریتی در پتروناس از طرف کارشناسان این شرکت مالزیایی به تبادل نظر گذاشته شد.

مهمترین همکاری‌های نفتی شرکت ملی نفت ایران و مالزی در دوران پیش از اعمال تحریم‌ها به فروش و صادرات نفت خام باز می‌شود به طوری که یاران به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت و به صورت تک محموله میعانات گازی به پتروناس مالزی فروخته است.

علاوه بر این، حضور و در اختیار گرفتن سهمی از طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با مشارکت توتال فرانسه و رپسول اسپانیا و مشارکت در طرح توسعه میدان نفتی اسفندیار به عنوان یکی از میادین مشترک نفتی با عربستان سعودی در خلیج فارس از مهمترین قراردادهای شرکت نفت ایران با این شرکت مالزیایی بود که به دلیل تحریم این قراردادها فسخ شد.

شرکت پتروناس از معدود شرکت‌های نفت و گاز جهان است که با توجه به سال‌های اندک فعالیت در صنایع نفت و گاز، هم‌اکنون دارای فعالیت و تیم‌های عملیاتی در هر دو بخش صنایع بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت است.

پتروناس امروزه در حوزه‌های پالایش نفت و گاز، احداث خطوط لوله انتقال، انتقال ال‌ان‌جی، مدیریت جایگاه‌های سوخت بنزین، تولید و بازاریابی محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی تا عملیات اکتشاف، استخراج، حفاری، تولید و ذخیره‌سازی نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی فعالیت می‌کند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: